BMW a promis să aștearnă la picioarele pasionaților un model așa cum de mult n-au mai avut parte. Se numește Seria 1 M Coupe și va fi capabil să genereze nu doar plăcere la volan ci și să redefinească valorile de performanță în clasa compactă. Deoarece preia din ADN-ul celebrului M3, noua creație are asigurate două ingrediente vitale: dinamică și putere.
M Coupe este cea mai puternică versiune din gamei Seria 1. Va fi disponibilă din luna mai în Germania, într-un număr limitat de exemplare, cel mult 3.000 de bucăți, la un prețde 50.500 de euro cu TVA.
Pentru a nu fi confundat cu iconicul M1, a fost necesară alegerea unei titulaturi diferite dar sugestivă pentru mezinul familiei de mașini sportive.
Dotările noului Seria 1 M Coupe sunt de excepție, pornind de la motorul de 340 de cai putere, platforma mecanică modificată, șasiul rigidizat, direcția, sistemele de asistare electronică, suspensiile complet schimbate și încheind cu axele față-spate optimizate și sistemul de frânare ce include discuri de 360 mm diametru puntea față și 350 mm în spate.
Șasiul vine cu elemente preluate de la M3 și adaptate caracteristicilor Seriei 1. O mare parte din componentele sale sunt fabricate din aluminiu pentru a reduce greutatea cât mai mult posibil. Modelul sportiv Seria 1 M Coupe cântărește 1.495 de kilograme, și poate demara de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde. Prin comparație, un BMW M3 de ultimă generație accelerează în 4,8 secunde, ceea ce spune aproape totul despre capacitățile acestui mic bolid al diviziei M.
Accelarația de la 0 la 200 km/h se petrece în 17,3 secunde. Din păcate nici acest model nu iese de sub incidența limitării de viteză astfel că cei care au sperat să poată depăși 250 km/h, visul le va fi spulberat, în ciuda faptului că pe bord este afișată cifra 300.
Performanțele provin de la un motor de 3,0 litri cu 6 cilindri în linie care acționează, prin intermediul unei cutii manuale cu 6 trepte, doar roțile punții spate. Seria 1 M Coupe dispune de o funcție de blocare a diferențialului spate, folosind un ambreiaj multi-disc și poate efectua derapaje controlate, spre deliciul iubitorilor de drifting, prin simpla activare a funcției M Dynamic Mode.
Noul model sport de la BMW este și singurul din clasa compactă care vine cu tracțiune spate și funcție de overboost care oferă 50 Nm suplimentar.
Toate aceste performanțe au însă și un preț. Consumul de 9,6 litri/100 km nu est nici pe departe cel mai bun din segment, în schimb are una din cele mai bune puteri litrice: 4,6 kg per cal putere.
Motorul dotat cu injecție directă de benzină este supraalimentat de două turbocompresoare. Oferă o putere maximă de 340 CP la 5.900 rpm și un cuplu maxim de 450 Nm.
În ceea ce privește schimbările exterioare, Seria 1 Coupé se diferențiază de restul gamei, prin barele de protecție diferite, pasajele roților, oglinzi exterior – aceleași ca la M3. Blocurile optice față sunt aceleași ca cele ale altor versiuni ale Seria 1 Coupe. În plus, un spoiler mic montat pe capacului portbagajului și cele patru țevi de evacuare personalizează într-un mod inconfundabil mașina sportivă. Monograma „M” este prezentă pe pasajele roților și capacul portbagajului.
Prizele mari de pe secțiunea frontală au rolul de a dirija curenții de aer, pentru a îmbunătăți aerodinamica și stabilitatea.
BMW va oferi Seria 1 M Coupe cu trei nuanțe de exterior metalizate: alb (Alpine White), negru (Black Sapphire Metallic) și orange (Valencia Orange).
Jante de 19 inch din aliaj ușor, vin cu un design specific și sunt montate pe pneuri 245/35 în față și 265/35 în spate.
Interiorul este similar cu restul gamei, deși acestea diferă prin anumite elemente, cum ar fi inserțiile de pe bord, ornamente uși, căptușeala din tabloul de bord, țesătura scaunului design sportiv, capitonat cu piele „Boston”, sau suportul pentru picioare pentru șofer.
Sportiva acomodează patru persoane în cabină și oferă un spațiu de 370 de litri pentru bagaje.
În configurația standard, BMW Seria 1 M Coupe afișează armonie atât de caracteristică mașinilor M. Este capabilă să facă față atât cerințelor extreme pe pista de curse dar și diferitelor provocări ale traficului de zi cu zi.
În plus, preferințele individuale în ceea ce privește confortul, siguranța și sistemele de infotainment pot fi îndeplinite cu o selecție specifică de opțiuni de echipament. Sunt disponibile pentru BMW Seria 1 Coupe, inclusiv programul de BMW ConnectedDrive.
Echipamentul standard include 6 airbaguri, de controlul stabilității, aer condiționat, farurile dual-xenon.
Seria 1 M Coupe va fi fabricat la uzina BMW din Leipzig.