BMW sărbătorește anul acesta 25 de ani de activitate a diviziei de performanță M. Pentru a nu trece neobservat, bavarezii au pregătit evenimentul într-un mod mai special: au creat cel mai puternic model sportiv de până acum.
Dezvoltată pe baza berlinei M5, noua mașină se remarcă prin numărul cailor putere și exteriorul vopsit în culorile tradiționale ale diviziei M. Propulsat de 580 de cai putere și cu un suport tehnic de invidiat, noul model botezat M5 CSL, dispune de un pachet asemănător versiunilor de cursă. Prin comparație, amintim doar că ultimele creații X5M și X6M dispun de un motor V8 bi-turbo de 4.4 litri ce generează 555 cai putere, în timp de versiunea CSL utilizează serviciile unui motor V10 de 5,5 litri cu 25 de cai putere în plus față de ambele SUV-uri.
Folosirea fibrei de carbon la realizarea mai multor componente a permis reducerea masei totale cu 50 de kilograme, M5 CSL fiind supus unei cure de slăbire care a permis obținerea unor performanțe cu adevărat uimitoare.
Cu ajutorul noilor suspensii sport și al motorului a cărui cilindree a fost mărită până la 5.5 litri, versiunea de față a reușit să parcurgă un tur de circuit pe Iadul Verde – Nurburgring, cu 20 de secunde mai repede decât modelul obișnuit M5.
Chiar dacă viteza de vârf nu a fost comunicată, subiectul performanță a fost detaliat doar la nivel de accelerație. Doar 4,1 secunde sunt necesare pentru a ajunge de la 0 la 100 de km/h. Resursele motorului – cuplu maxim de 540 Nm și transmisia cu dublu ambreiaj Getrag au jucat un rol hotărâtor, M5 CSL fiind nu doar cel mai puternic BMW din istorie, ci și cel mai rapid.
Din nefericire, fanii și posibilii cumpărători nu vor avea ocazia de a conduce versiunea CSL, ea fiind destinată să rămână pe viață un simplu studiu aniversar, care, cel mai probabil, va putea fi măcar admirat printre numeroasele exponatele ale muzeului BMW.