BMW vine la Frankfurt cu o armată de noi modele. Având o garnitură formată din cinci vehicule de serie și un concept, constructorul german se dovedește a fi și cel mai prolific dintre toți expozanții salonului din acest an. Ultimul sosit pe lista debutanților este 320d EfficientDynamics Edition, model care stabilește un nou record de consum în segmentul premium. BMW anunță un consum mediu de doar 4,1 litri/100 km și o rată a emisiilor de numai 109 grame de dioxid de carbon pe kilometru, performanțe impresionante reușite de un motor diesel de 2.0 litri care dezvoltă 163 de cai putere.
Structura din aluminiu a propulsorului, turbina cu geometria variabilă și tandemul sistem de injecție directă/ injectoare piezo sunt câteva din secretele care au concurat la împlinirea acestei reușite semnate de BMW.
Inginerii nu au ascuns faptul că motorul diesel a suferit o serie întreagă de optimizări, având ca scop principal atingerea unui standard mai ridicat al eficienței.
Spre exemplu, volanta acestui propulsor beneficiază de un pendul centrifugal special, care reduce semnificativ vibrațiile la viteze mici de rotație și asigură caracterstici de condus precise.
Chiar și recalibrat, pentru un consum mai mic, 320d EfficientDynamics Edition rămâne un vehicul cu performanțe dinamice notabile: demaraj de la 0 la 100 km/h în 8,2 secunde, viteză maximă 225 km/h.
Un real suport în lupta pentru diminuarea consumului este asigurat de tehnologia avansată de recuperare a energiei la frânare, sistemul start/stop și indicatorul pentru schimbarea treptelor de viteză. BMW a adoptat și câteva soluții practice, întâlnite la majoritatea mașinilor economice: garda la sol redusă, transmisie cu trepte mai lungi, echipare cu anvelope LRR (cu rezistență redusă la înaintare). De asemenea, servodirecția acționată electric are un mod de lucru diferit, în sensul că nu funcționează decât la solicitarea șoferului sau când situația o impune.
Dacă se rulează pe drum drept, motorul electric din componența sistemului de direcție este decuplat, în schimb, la efectuarea virajelor sau când viteza scade, acesta este cuplat automat.
O simplă comparație între 316d – până nu demult etalonul în materie de economie de carburant, și 320d EfficientDynamics Edition arată progresele întregistrate în doar câteva luni de inginerii BMW. Dacă 316d are nevoie de 4,5 litri/100km la un propulsor de 116 cai putere, cea mai economică versiune Seria 3 vine acum cu un consum mai mic cu 0,4 litri/100 km și un motor mai puternic cu 47 CP.
În ciuda tuturor schimbărilor implementate pe noul 320d EfficientDynamics Edition, acesta va fi comercializat la același preț de pornire ca și modelul normal BMW 320d.