Creșterea salariilor profesorilor este „cu adevărat necesară”, cu condiția implementării de măsuri care să vizeze corelarea numărului de dascăli cu cel al elevilor, remunerării în funcție de performanțe, iar curricula trebui adaptată la nevoilor pieței muncii, potrivit Băncii Mondiale. „Experiența din alte state arată că doar majorarea salariilor, cumpărarea de computere și remobilarea școlilor și universităților nu reușesc să îmbunătățească educația din punct de vedere calitativ. Totuși, creșterea cheltuielilor poate fi un catalizator al reformelor, în cazul în care majorările sunt condiționate de reforme”, se arată în raportul Băncii Mondiale transmis autorităților române și obținut de MEDIAFAX.
Pe de altă parte, analiștii arată că diminuarea cheltuielilor, în timp de criză, nu trebuie să afecteze calitatea educației, în cazul în care aceste reduceri sunt „înțelepte”.
Experții instiuției internaționale notează că îmbunătățirea aptidudinilor populației va continua să reprezinte o prioritate cheie în România, mai ales că actuala ciză financiară a expus punctele slabe ale economiei, în principal fiind vorba de lipsa de competitivitate.
Educarea adulților se află la un nivel „surprinzător” de redus, iar acest factor ar putea reprezenta o constrângere asupra abilităților de creștere și inovare a economiei României, se mai arată în raport.