Roți blocate

Blocajul de tiruri din Vama Siret, o problemă care pare fără rezolvare



Coloana de tiruri este pe două benzi
Coloana de tiruri este pe două benzi

Blocajul de tiruri din Vama Siret pare unul care nu-și poate găsi o rezolvare în viitorul apropiat. De zile bune sute de tiruri stau și zile în șir pentru a putea intra în procedura de verificare din frontieră pentru a-și putea continua drumul către destinație.
Dacă până acum coloana de tiruri era pe o singură bandă de mers, de ceva vreme coada este pe două benzi. Asta înseamnă că sute de tiruri stau pur și simplu blocate și se mișcă foarte încet spre punctul de control.
Ieri am întâlnit în coloană mai mulți șoferi ucraineni de origine română care și-au exprimat năduful vizavi de această situație.
„Eu sunt plecat de acasă de 27 de zile. Am fost în Gruzia, iar apoi am mers în Turcia, de unde am încărcat piese pentru o moară care trebuie montată în zona Lvov. Trebuie să livrăm totul până pe data de 13 aprilie, dar după cum merg lucrurile nu cred că vom reuși”, a spus șoferul de tir.
În aceeași situație erau sute de tiriști, cu toții nemulțumiți de faptul că trebuie să stea în frontieră zile întregi pentru lucruri care, cred ei, ar putea să-și găsească rezolvarea într-un mod mult mai simplu și mai rapid.
Comisarul-șef Ilie Poroch Serițan, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Suceava, a explicat care sunt motivele acestor cozi infernale: „Această problemă apărută nu este cauzată de controlul documentelor persoanelor care trec frontiera româno-ucraineană, ci reprezintă o problemă legată de controlul mărfurilor care tranzitează granița dintre cele două țări, spre direcția Ucraina. În aceste zile s-a remarcat un aflux foarte mare de mărfuri provenite din țările europene și transportate în autotrenuri spre direcția Ucraina, Belarus, Rusia, pentru sărbătorile pascale care se apropie. În Punctul de Trecere a Frontierei Siret se lucrează non-stop cu întreg personalul de tură, atât al poliției de frontieră, cât și cel vamal, reușindu-se verificarea unui număr de 250 de autotrenuri în interval de 24 de ore. Sperăm ca în zilele care vor urma acest număr de autotrenuri care tranzitează prin PTF Siret să scadă și să ajungă la valorile normale”.
Potrivit șoferilor de tir, astfel de cozi nu s-au înregistrat niciodată în PTF Siret, cu excepția momentelor în care au fost blocaje cauzate de înzăpezire.


Blocajul de tiruri din Vama Siret, o problemă care pare fără rezolvare
Blocajul de tiruri din Vama Siret, o problemă care pare fără rezolvare
Coloana de tiruri este pe două benzi
Coloana de tiruri este pe două benzi


Recomandări

Gheorghe Flutur a solicitat Comisiei Europene să facă o prioritate din construcția autostrăzii din Vama Siret către Cernăuți – Lvov – granița Poloniei

Gheorghe Flutur a solicitat Comisiei Europene să facă o prioritate din construcția autostrăzii din Vama Siret către Cernăuți – Lvov - granița Poloniei
Gheorghe Flutur a solicitat Comisiei Europene să facă o prioritate din construcția autostrăzii din Vama Siret către Cernăuți – Lvov - granița Poloniei

Gheorghe Flutur a solicitat Comisiei Europene să facă o prioritate din construcția autostrăzii din Vama Siret către Cernăuți – Lvov – granița Poloniei

Gheorghe Flutur a solicitat Comisiei Europene să facă o prioritate din construcția autostrăzii din Vama Siret către Cernăuți – Lvov - granița Poloniei
Gheorghe Flutur a solicitat Comisiei Europene să facă o prioritate din construcția autostrăzii din Vama Siret către Cernăuți – Lvov - granița Poloniei

Deputatul AUR Florin Pușcașu îi explică premierului Marcel Ciolacu de ce între DN 2H și Siret trebuie construită o autostradă și nu un drum expres

Deputatul AUR Florin Pușcașu îi explică premierului Marcel Ciolacu de ce între DN 2H și Siret trebuie construită o autostradă și nu un drum expres