Polițiștii vor face verificări, astăzi, la sediul firmei Roșu Tour din Bistrița, proprietara autocarului implicat în accidentul din Franța, fiind vizat contractul în baza căruia mașina a fost închiriată agenției de turism din Suceava, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Șeful Inspectoratului Județean de Poliție Bistrița-Năsăud, comisarul șef Ioan Ovidiu Mureșan, a declarat, ieri, că a stat de vorbă la telefon cu unul dintre administratorii firmei, Corneliu Roșu, care se află în drum spre casă din Germania.
„Mi-a spus că e pe drum și că luni dimineață ne va pune la dispoziție toate actele în baza cărora a fost închiriat autocarul agenției din Suceava. Vom verifica legalitatea actelor, în ce bază a fost închiriată mașina, cine e partea responsabilă. Trebuie să vedem contractul. Nu putem vorbi de o anchetă în acest moment. Facem verificări. Doar dacă suntem solicitați de Poliția franceză, pe baza datelor pe care le are de la locul accidentului, vom face o anchetă. Deocamdată, ne rezumăm la verificări”, a spus Ioan Ovidiu Mureșan.
El a declarat că, din conversația telefonică pe care a purtat-o cu Corneliu Roșu, acesta i-a spus că unul dintre șoferii autocarului era al firmei Roșu Tour, iar ceilalți doi ai agenției de turism din Suceava.
„Mi-a spus că a explodat un cauciuc de pe față și că aceasta a fost cauza accidentului. Mai multe nu știa nici el. Venea din Germania. Toate informațiile mi le-a furnizat prin telefon, din ce aflase și el”, a spus Mureșan.
Întrebat dacă firma Roșu Tour a avut vreodată probleme legate de starea tehnică a mașinilor, Mureșan a spus: „De starea tehnică, nu știu să fi avut. Probleme a mai avut din punct de vedere economic, dar nu mai mari ca alte firme”.
Contactat telefonic, șeful Registrului Auto Român Bistrița (RAR), Liviu Marica, a declarat că, de trei luni de când conduce instituția, nu a verificat mașinile companiei.
„Nu au venit pentru inspecția tehnică periodică pe la RAR de când sunt eu director, dar acest lucru nu spune nimic. Poate au făcut-o înainte, aceasta e valabilă șase luni. E la fel de posibil să o fi făcut în altă parte, la service-uri autorizate. Nicio firmă de transport internațional nu își permite să circule cu cauciucuri uzate. În străinătate, amenzile sunt foarte mari”, a spus Marica.
Silvia Șulea, proprietara altei agenții de turism din Bistrița care face transport internațional, a declarat corespondentului MEDIAFAX că imediat ce a auzit de accident a sunat un șofer al firmei Roșu Tour pe care îl cunoștea de teamă ca nu cumva acesta să fi fost la volan.
„Nu era el la volan. Se află acum în Slovacia, dar soția lui mi-a spus că exact înainte să plece la drum atât el, cât și ceilalți, firma a schimbat cauciucurile tuturor mașinilor. Erau noi. Eu cred că e posibil ca explozia să se fi produs și de la aceste călduri foarte mari”, a declarat Silvia Șulea.
Duminică, la sediul firmei Roșu Tour din Bistrița nu era nimeni.
De asemenea, administratorii firmei nu au putut fi contactați telefonic.