La 60 de ani, bikinii își trăiesc parcă o a doua tinerețe, părând mai în formă ca niciodată. Exact cu 60 de ani în urmă, mai exact pe 5 iulie 1946, costumul de baie era secționat în două. Ideea vine din Paris și aparține inginerului Louis Reard. Această descoperire a avut un singur scop: ridicarea moralului europenilor, după un război lung și dificil.
Astfel a apărut „Bikini”, nume inspirat după atolul cu același nume din insulele Marshall, SUA, unde se desfășurau experimente nucleare. Alegerea numelui nu este deloc întâmplătoare. Reard a fost convins de faptul că introducerea noului tip de costum de baie avea să aibă efecte explozive pe plajele de oriunde din lume. Modelul lui Reard a venit ca o variantă îmbunătățită a creației lui Jacques Heim care, cu două luni înainte, lansase un astfel de costum de baie pe care l-a numit „Atom”, grație dimensiunilor sale reduse, pe care l-a numit „cel mai mic costum din lume”. Read a redus și mai mult dimensiunile „Atomului”, însă la început nu a reușit să găsească un topmodel, dispus să îl poarte. În cele din urmă, a apelat la serviciile dansatoarei de strip-tease Micheline Bernardini, angajata Cazinoului din Paris. De atunci, acest incitant articol care nu lipsește din garderoba nici unei doamne a intrat în arsenalul „de seducție” al oricărei femei. Cu timpul, bikinii au devenit un „bun comun” al femeilor din întreaga lume și din fiecare clasă socială.
În realitate, a fost nevoie de 15 ani ca bikinii să fie considerați acceptabili pentru o Europă destul de pudică. Este suficient să ne gândim că la cinci ani după apariția sa, în 1951, costumul de baie din două piese a fost interzis la concursul Miss World. Cele care au lansat cu adevărat costumul de baie au fost „bombele sexy” ale marelui ecran, de la Brigitte Bardot și până la Marilyn Monroe sau Gina Lollobrigida. În 1958, costumul de baie purtat de Brigitte Bardot în filmul „Și Dumnezeu a creat femeia” a creat o piață pentru bikini în Europa, iar doi ani mai târziu, melodia lui Brian Hyland „Itsy Bitsy Teenie Weenie Yellow Polka Dot Bikini” a lansat o adevărată modă printre femei.
Bikinii – asul din mânecă al vedetelor
Costumul de baie a fost exploatat la maximum de producătorii de filme. Un exemplu elocvent sunt așa-numitele surf movie din anii ’60 sau de mult mai recentul serial Baywatch. Vedete de calibru au rămas pentru eternitate în mintea cinefililor grație scenelor în bikini, exemplele fiind numeroase: de la Ursula Andress în rolul unei Bond girl mai incitantă ca niciodată sau Raquel Welch în „One Million Years B.C.” și până la Phoebe Cates, în Fast Times at Ridgemont High din 1982, actrițele au știut de la început să se folosească de formele lor pentru a-și câștiga popularitatea. În anii ’70, dimensiunile bikinilor au început să se reducă văzând cu ochii. Mai întâi, a fost rândul sutienului, apoi al chilotului, până la apariția celebrului tanga brazilian, unde partea posterioară dispare între fese. În anii 90, a fost rândul curajoaselor salvamare, precum Pamela Anderson sau Carmen Electra, pentru ca bikini să devină un accesoriu obligatoriu pentru garderoba unei doamne. Iar de aici la topless, pasul a fost mic. Asta însă e o altă poveste și o altă aniversare.
Designerii omagiază bikinii
Pentru a sărbători așa cum se cuvine aniversarea unei vedete de prim rang precum bikinii, cele mai cunoscute case de modă s-au mobilizat deja. Parah prezintă Bikinii Italia, un cosum ceva mai special, în ediție limitată, din lycra, cu sutienul în întregime lucrat manual cu mii de paiete verzi, albe și roșii, în onoarea tricolorului italian. Disponibil începând cu sfârșitul lunii aprilie, noul bikinii va putea fi achiziționat contra sumei de 100 de euro. La rândul său, compania H&M a dorit să marcheze evenimentul, legând legendarul costum de baie de un proiect caritabil, în favoarea organizației umanitare WaterAid. Prin cumpărarea unui costum de baie H&M, 10 la sută din încasări vor merge în contul organizației internaționale, care luptă pentru furnizarea de apă potabilă și servicii de igienă țărilor sărace. „Suntem mândri să susținem WaterAid și eforturile pe care le depune pentru a schimba condițiile de viață ale oamenilor săraci”, a declarat Ingrid Schullstrom, purtătoarea de cuvânt a H&M. Costumul de baie „Romantic Allover”, creat special pentru acest proiect, va fi lansat pe piață la sfârșitul lunii aprilie și va fi o adevărată simfonie de culori, cu fel de fel de imprimeuri florale.
(Click News)




