Bicicliștii care poartă cască de protecție riscă mai mult să fie accidentați în trafic comparativ cu cei care circulă cu capul descoperit, este concluzia unui studiu publicat în Marea Britanie în revista Accident Analysis & Prevention, informează ediția electronică a ziarului Telegraph.
Bicicliștii sunt cel mai frecvent accidentați în trafic de autobuze și camioane.
Studiul a scos la iveală faptul că șoferii se apropie în trafic cu opt centimetri mai mult de bicicliștii care poartă cască de protecție față de cei care circulă cu capul descoperit, conform acestui studiu realizat de un psiholog de la Universitatea din Bath.
Profesorul Ian Walker a utilizat o bicicletă dotată cu un senzor de distanță ultrasonic pentru a înregistra date de la peste 2.500 de șoferi din Salisbury și Bristol.
Walker a indicat că șoferii mențineau o distanță de două ori mai mică față de bicicleta sa atunci când purta cască de protecție.
„Șoferii se gândesc «Știe ce face. Nu va face nici o mișcare care să mă surprindă». Dar este periculos să gândești așa, mai ales că multor începători li se spune să poarte cască”, a spus Walker.
Psihologul a indicat că pe parcursul studiului a fost lovit de două ori.
Pentru a testa o altă teorie, Walker și-a pus o perucă cu plete lungi pentru a vedea dacă șoferii se comportă în mod diferit față de femeile care circulă cu bicicleta. Automobiliștii au menținut, în medie, o distanță mai mare cu 14 centimetri față de bicicletă atunci când profesorul purta peruca.
Walker este de părere că acest lucru se întâmplă deoarece automobiliștii cred că femeile sunt mai imprevizibile decât bărbații atunci când se află în trafic sau pentru că femeile care circulă cu bicicleta sunt mai rare și sunt tratate cu mai multă atenție.
Conform statisticilor, în 2004, în Marea Britanie au fost răniți peste 11.000 de bicicliști iar alți 109 au fost uciși.





