Un traseu deluros, muntos, cu o pantă mare, pe care trebuie să o urci, reprezintă o adevărată provocare pentru un biciclist, mai ales dacă este obosit sau nu are o condiție fizică de invidiat. Dar dacă în locul unei biciclete normale el se află pe una dintre bicicletele electrice prezentate în cadrul celei de-a treia ediții a Expo Casa Ambient, de la Shopping City Suceava, situația se schimbă total.
Acolo unde e mai greu, motorul electric al bicicletei intră în acțiune și îl scutește pe biciclist de un efort epuizant.
Bicicleta viitorului, cum o consideră cele care a adus-o pentru prima dată în Suceava, Edy Guadagnini, reprezentantul firmei New Energy, este o combinație între o bicicletă și un moto-scuter, numai că nu are nevoie de combustibil, ci de energie electrică, pe care o preia de la orice priză sau chiar de la Soare.
“Cu o încărcare completă parcurgi încă 100 de kilometric de drum greu, în plus față de cât parcurgi singur, pedalând. Sistemul de pedalare asistată intră în funcțiune atunci când biciclistul dă de greu. Oriunde ai fi cu ea și găsești o priză, o poți încărca, sau dacă vrei să nu mai ai grija bateriei, montezi pe bicicletă un mic panou solar foto-voltaic. E o bicicletă potrivită atât pentru oraș – dovadă coșul de cumpărături care îi poate fi atașat, cât și pentru zonele de deal și munte. Polițiștii italieni o folosesc în zona de munte, fiind foarte silențioasă, iarna îi pun șenile și o transformă într-un vehicul de mers pe zăpadă, cu care reușesc adeseori să surprindă infractorii”, povestește Edy Guadagnini, un italian care s-a stabilit în România de aproape cinci ani.
Cost de 0,3 – 0,5 lei la suta de kilometri
Bicicleta, care nu consumă carburanți, nu poluează și are nevoie doar din când în când să fie legată la priză, are un motor magnetic de 250W, care asigură o autonomie de până la 100 de kilometri, iar viteza la care motorul se decuplează, lăsând biciclistul să pedaleze, este de 25-35 de km/h.
Consumul de energie pentru 100 de kilometric parcurși folosind motorul electric este de 1 – 1,4 KW, adică este cel mai economic vehicul de deplasare, costul pe suta de kilometri fiind de aproximativ 0,3 – 0,5 lei.
În schimb, prețul investiției inițiale 4600 – 5500 de lei, nu face ca bicicleta să fie accesibilă oricui. Mai mult, o variantă mai puternică a acestei biciclete, cu două motoare, cu tracțiune pe față și pe spate, care pot funcționa alternativ, un motor încărcând bateria celuilalt și invers, care funcționează ca un scuter, cel care o conduce având posibilitatea să meargă numai pe baza motoarelor, costă cu 600 de euro în plus.
În timp, aceste biciclete electrice, aduse recent în Suceava, s-ar putea dovedi totuși o variantă mai bună de circulat prin orașe, sau pe drumuri mai puțin accesibile, precum traseele turistice, înlocuind vehiculele cu benzină și motorină, ale căror costuri de funcționare sunt mai mari de la o zi la alta.
Economic și ecologic
Bicicleta care se încarcă la priză
