Berceanu: Se va renunța la construcția unor drumuri expres



Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, ieri, că se va renunța la construcția celor 12 drumuri expres prevăzute în proiectele ministerului și că în locul unora dintre acestea vor fi făcute autostrăzi. Radu Berceanu a spus că în locul drumului expres Craiova-Pitești, ale cărui lucrări de construcție ar fi trebuit începute în 2008, se va realiza o autostradă, care se va intersecta cu Autostrada Pitești-București.
„Nu se va mai face drumul expres Craiova-Pitești, care va deveni acum autostradă. Această autostradă va pleca de undeva din sudul Craiovei și va străpunge undeva Autostrada Pitești-București. Pentru această autostradă se vor face studii de specialitate, studii de traseu, pentru că aceste lucruri nu se pot face bătând din palme”, a declarat Radu Berceanu.
Lucrările la drumul expres Craiova-Pitești ar fi trebuit fi finalizate în 2010, potrivit site-ului oficial al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR). Potrivit declarațiilor făcute de-a lungul timpului de fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, stabilirea anului 2010 ca termen pentru finalizarea lucrărilor la drumul expres Craiova-Pitești s-a făcut în legătură directă cu producția de automobile de la Ford.
„Credea cineva că domnul Orban ar fi terminat drumul expres în 2010? Să fim serioși! Domnul Orban ar fi trebuit să facă niște lucruri absolut fezabile, cum ar fi autostrada București-Ploiești, unde nu s-a clintit nimic de doi ani. Deci sunt lucruri fezabile care nu s-au clintit, dar făcea drumul expres”, a declarat Berceanu.
Potrivit sursei citate, municipiul Craiova va mai fi legat printr-o autostradă, care va începe în zona localității Lugoj și va ajunge în Calafat, unde va face legătura cu podul de peste Dunăre, între Calafat și Vidin.
Întrebat dacă și restul celor unsprezece drumuri expres care apar pe site-ul CNADNR vor fi transformate în autostrăzi, ministrul Transporturilor a spus: „Se va renunța și la celelalte drumuri expres, în sensul că unele vor fi transformate în autostrăzi, iar altele vor fi de genul drumurilor rapide pe patru benzi. Este vorba de drumurile care vor face legătura între autostrăzi. Spre exemplu, între Autostrada Transilvania și Culoarul 4, în zona Sebeș, se poate face o străpungere cu un drum pe patru benzi. Problema este să facem noi autostrăzile și culoarele că apoi vom face și drumurile de legătură dintre ele”.
Radu Berceanu susține că drumurile expres nu reprezintă o soluție pentru trafic, consultându-se în acest sens cu omologii săi din statele Uniunii Europene.
„Domnul Orban trebuia să facă ce am făcut eu, adică să se ducă la Bruxelles și să vorbească cu ceilalți miniștri ai Transporturilor din statele Uniunii Europene și să-i întrebe: «Dacă ați mai fi acum 15 ani, ce nu ați mai face din ce ați făcut?» Ei mi-au spus să nu facem drumuri expres pentru că au costuri la fel de ridicate ca și autostrăzile și că nu au aceleași caracteristici”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Potrivit site-ului oficial al CNADNR, printre proiectele Ministerului Transportului se numără construcția a 12 drumuri expres, fiind vorba de drumurile Arad – Oradea, Brăila – Galați, Brăila – Râmnicu Sărat, Drumul Nordului, Legătura drumului expres Arad – Oradea la DN1, Legătură rapidă cu Drumul Nordului, Litoral Nord – Deltă, Petea – Satu Mare – Baia Mare, Craiova – Pitești, Ploiești – Târgoviște – Găiești – A1, Sebeș – Turda și Sibiu – Făgăraș.