Bentley crește performanțele lui GT Speed



Bentley crește performanțele lui GT Speed
Bentley crește performanțele lui GT Speed

Bentley are un cuvânt greu de spus în sectorul mașinilor de lux. Sportiv sau nu, fiecare model în parte este o poveste la fel de captivantă, ca și istoria manufacturierului britanic. Spre exemplu, noul Continental GT Speed se dorește a fi un omagiu adus înaintașilor din perioada interbelică, atunci când au fost comercializate primele exemplare cu titulatura Speed. Derivat din impozantul coupe Continental GT, noul vehicul este cel mai puternic model fabricat vreodată de Bentley.
Alăturarea acronimului GT (Gran Turismo) vorbește de la sine despre abilitățile electrizantului coupe, echipat cu un motor impresionant ca putere și performanță, unitate capabilă să accelereze de la 130 la 200 km/h în fix 3 secunde.
Propulsorul W12 este o variantă optimizată a propulsorului care până nu demult aloca 600 de cai putere. Modificările aduse agregatului au avut ca scop principal câștigarea câtorva cai putere și îmbunătățirea parametrilor dinamici. Inginerii au dus puterea motorului până la 630 CP, valoare care îi permite noului Continental GT Speed să sprinteze de la 0 la 100 km/h în numai 4,5 secunde și să atingă o viteză maximă de 330 km/h. Bijuteria mecanică oferă cu 9% mai multă putere și cu 15% mai mult cuplu motor decât versiunea GT.
Consumul mediu declarat de producător este sub 15 litri/100 km. Toate aceste performanțe demne de un automobil de înaltă ținută sportivă nu ar fi fost posibile dacă nu ar fi fost adoptate o serie de componente ușoare, inclusiv a șasiului a cărui greutate a fost mult redusă.
Notabile sunt și modificările de ordin aerodinamic efectuate la nivelul spoilerului față. Acesta este redimensionat și include prize de aer mult mai mari pentru o răcire mai eficientă a motorului.
Continental GT Speed se bazează pe același sistem de frânare ca și sedanul Continental Flying Spur, utilizând discuri de frână cu dimensiunile 405 x 36 mm pentru roțile din față și 335 x 22 mm pentru roțile spate. Clienții care își doresc un sistem mult mai eficient și rezistent la frânări bruște și/sau repetate pot opta pentru discuri ceramice de 420 x 28 mm pentru puntea anterioară și 356 x 28 mm pentru roțile axei spate, asupra cărora acționează etriere cu 8 pistonașe. Deși sunt mai costisitoare, discurile de frână din carbon ceramic prezintă două avantaje majore: ușurează masa mașinii cu 20 de kilograme și nu necesită întreținere, ele fiind garantate pe viață.
Pe lângă motor Bentley a mai fost efectuat și alte modificări tehnice la suspensii, direcție și sistemele de securitate activă pentru ca ținuta de drum a vulcanicului GT Speed să fie exemplară.