Tendințe

Bătălia pentru unt



Bătălia pentru unt
Bătălia pentru unt

Poate nu vă vine să credeți, însă în America de Nord există un ultim bastion în care întreaga comunitate încearcă să rămână credincioasă untului. Este vorba de provincia Quebec, din Canda, unde Curtea Supremă a decis că legile care interzic vânzarea margarinei nu încalcă și nici nu intră în conflict cu dreptul la liberă exprimare. ‘Bătălia’ dintre unt și margarină a început acum mai bine de un secol, odată cu primul foc de armă tras de americani, care în 1886 au impus o taxă pe margarină, în scopul de a proteja producția fermelor. Însă al Doilea Război Mondial a determinat Canada să ridice această interdicție între 1917 și 1923 din cauza lipsei acute de produse lactate, iar acest lucru a deschis portița pentru impostoarea margarină. Compania Newfoundland Butter Company, ale cărei afaceri cu margarină înfloreau, își avea sediul în provincia Newfoundland, care în anul 1925 încă făcea parte din Imperiul Britanic. Vânzările acestei companii erau atât de mari încât Unilever a cumpărat-o, în intenția de a veni din Europa și de a cuceri și America cu produsul pe care această companie îl comercializa, un amestec făcut din grăsime de balenă. În anul 1948, când provincia Newfoundland a fost alipită Canadei, legea federală care interzicea comercializarea margarinei a fost abrogată, devenind doar lege regională. Newfoundland Butter Company a devenit în mod oficial Margarine Company (Compania pentru Margarină – n.r) și a furnizat în continuare margarină către Canada. Treptat legile regionale au fost și ele abandonate, cu excepția celor din Quebec, unde în ciuda faptului că în anul 1997 Unilever a combătut această legislație, în anul 2005, când s-a hotărât că provincia Quebec are dreptul de a reglementa prin lege comercializarea margarinei, care ar putea fi confundată cu untul.
(Click News)



Recomandări

Primăria Suceava a încercat să dea jos panoul publicitar de pe blocul Union printr-o intervenție neautorizată de Poliție

Acțiunea de demontare a panoului publicitar de pe blocul Union, oprită de Poliție
Acțiunea de demontare a panoului publicitar de pe blocul Union, oprită de Poliție

Cockteil… cu amor, umor și poezie. Ciubucul logofătului Buhuș

Propuneri ale ASFOR pentru îmbunătățirea activității sectorului forestier din România, în contextul crizelor și problemelor actuale

Unilever investește 4 milioane de euro în fabrica Betty Ice. 17 milioane de litri de înghețată ies anual pe poarta fabricii

Unilever investește 4 milioane de euro în fabrica Betty Ice. 17 milioane de litri de înghețată ies anual pe poarta fabricii
Unilever investește 4 milioane de euro în fabrica Betty Ice. 17 milioane de litri de înghețată ies anual pe poarta fabricii