Președintele Traian Băsescu a declarat, miercuri, că Renault este una dentre cele mai stabile investiții străine făcute în România, el precizând că relocarea producției în Maroc, pe viitor, este exclusă.
Solicitat să precizeze ce efect ar avea asupra economiei românești o posibilă relocare a producției Dacia în Maroc pe viitor, Băsescu a spus: „Este exclus să se întâmple asta”.
„Știm de cinci ani că Renault va construi o uzină în care să producă Dacia Logan și altele tipuri de mașini în Maroc. Știm că s-au dezvoltat capacitățile de producție – motoare, cutii de viteze – aici ca să poată fi alimentată și acea uzină. Deci, nu există acea posibiltate”, a spus șeful statului.
Băsescu a precizat că, de altfel, grupul Renault a făcut una dintre cele mai spectaculoase investiții care puteau fi făcute.
„Când se negocia contractul – sunt unul dintre semnatarii acelei hotărâri de privatizare cu Renault – se vorbea de investiții de 500 de milioane de Euro. S-a ajuns la vreo trei miliarde investiții și grupul Renault a dezvoltat în România un centru de cercetare impresionant – cel de la Titu. Ceea ce nu arată deloc o firmă care a făcut un hangar, a pus 300 de calculatoare și se gândește să-și ia hangarul mâine”, a spus Băsescu.
Automobile Dacia va muta o parte din producția modelului Sandero de la Mioveni la fabrica Renault din Casablanca, Maroc, pentru a extinde capacitatea de producție a Duster, a declarat, în 13 septembrie, Jacques Chauvet, directorul Renault pentru regiunea Euromed și totodată președintele CA al Dacia.
„Am decis mutarea unei părți a producției Sandero în Maroc datorită creșterii cererii pentru Duster, astfel că trebuie să mărim cadența de producție. Cum suntem aproape de capacitatea maximă de producție a uzinei de la Mioveni, vom muta o parte din producția Sandero ca să facem loc modelului Duster”, a spus Chauvet, prezent la Salonul Auto de la Frankfurt.
Totodată, el a afirmat că cele două noi modele Dacia pe care Renault le va fabrica la uzina de la Tanger, Maroc, respectiv modelul de familie și cel comercial, vor intra în producție la începutul anului viitor.
Chauvet a adăugat că o mare parte din componentele necesare fabricării celor două modele vor proveni de la furnizorii din România.
El a mai spus că Renault nu are în plan, în prezent, construcția unui automobil Dacia electric sau hibrid, însă nu exclude un astfel de proiect în viitor.
Renault a anunțat, în iulie, că vânzările Dacia de autoturisme și vehicule comerciale ușoare au scăzut în primul semestru al acestui an cu 2,9%, la 176.956 de unități, de la 182.153 în aceeași perioadă a anului trecut.
Conform Dacia a înregistrat o creștere de 2,5% a vânzărilor pe piețele europene, conservându-și cota de piață de 1,6%, iar modelul Duster, lansat în aprilie 2010, a ajuns la finele lunii iunie la aproape 71.000 de înmatriculări în Europa.