Școala Gimnazială Ipotești a găzduit vineri Cercul pedagogic al coordonatorilor de proiecte și programe educative școlare și extrașcolare – componenta activități extrașcolare, coordonat de Inspectoratul Școlar al Județului Suceava.
Au participat peste 40 de coordonatori de proiecte și programe educative școlare și extrașcolare
Agenda cercului pedagogic a cuprins prezentarea școlii, proiectarea activităților extrașcolare, o serie de activități demonstrative, diseminarea activităților extrașcolare și, în final, o sesiune de concluzii în legătură cu întreaga activitate desfășurată.
La cercul pedagogic au participat peste 40 de coordonatori de proiecte și programe educative școlare și extrașcolare din județul Suceava.
În cadrul cercului a fost lansat Caietul metodic „Barometrul reușitei școlare” (Oferta activităților extrașcolare, nr. 6/2015), coordonat de inspectorul școlar pentru educație permanentă, prof. Tatiana Vîntur, prof. Loredana Corjuc – coordonator de proiecte și programe educative școlare și extrașcolare și prof. Violeta Maria Cercel, directorul Școlii Gimnaziale Ipotești.
Cerc de pictură, atelier de sculptură, club de lectură…
Așa cum am aflat de la directorul unității școlare, prof. Violeta Maria Cercel, „atât caietul metodic, cât și activitățile demonstrative în care au fost implicați profesorii și elevii școlii au vizat o serie de modalități de acțiune și activități extrașcolare, desfășurate în contexte de învățare formale și nonformale, apelându-se la o varietate de activități”.
Între acestea s-au remarcat Cercul de pictură „Lumină, sunet și culoare” – coordonat de prof. Lăcrămioara Avădănei și prof. Mihai Lungoci, Atelierul de sculptură „Micii sculptori” – coordonat de prof. Toader Ignătescu, Clubul de lectură „Prietenii poveștilor” – coordonat de prof. Dana Lungoci și prof. Dana Hladiuc.
Cu genericul „Salvați planeta!” a fost prezentată de elevi o scenetă sub coordonarea profesoarelor Simona Mirăuți și Cristina Airinei, și s-a desfășurat un concurs medieval (”Jocul medieval între interacțiune și comunicare”), coordonat de prof. Marcel Catrinar.
„În școala în care am fost primiți există suflet, determinare și diversitate”
Ampla activitate de vineri s-a încheiat cu un jurnal al cercului pedagogic, în care participanții au avut libertatea de a-și exprima în scris, fără să-și dezvăluie identitatea, gândurile și impresiile. Iată câteva din consemnările participanților: „Azi, primăvara a sculptat momente frumoase la Școala Ipotești, spunând povestea muncii, a vieții și a bucuriei. La cercul de pictură m-au fascinat jocul nisipului și înfiriparea artei. Am intrat într-un spațiu de poveste. Am frământat idei și emoții alături de participanți. Am numărat pagini frumoase, fiecare cu stropi de sudoare și efort de creație. Am ascultat cum crește altfel viața”; „În școala în care am fost primiți există suflet, determinare și diversitate. Mi-au plăcut activitățile din cadrul cercului de sculptură, vigoarea maestrului popular și îndemânarea novicilor. Jocul medieval inedit și foarte incitant pentru elevi mi-a trezit în minte filmul «Harry Potter» și interesul pentru istorie al tuturor elevilor”.
„O școală veselă, plină de culoare, de energie pozitivă, de copii și profesori harnici…”
„Am fost personaj într-o piesă de teatru – scrie unul dintre participanți – am sculptat o mască într-un atelier în care meșterul, hâtru de felul lui, ne-a oferit o imagine eternizată a sinelui… Am cântat la acordeon, am fost un copac ce lupta pentru mediu, am dansat într-o superbă rochie medievală, am citit o poezie cu glas de ghiocel firav și m-am eternizat în paginile unor reviste cu un palmares impresionant. Am fost alături de oameni calzi, colegii mei, și de gazde, frumoase, delicate și proaspete precum primăvara”.
„Am avut bucuria – consemnează în jurnalul ad-hoc al activității altcineva – ca într-o zi mohorâtă de martie să ajung într-o școală veselă, plină de culoare, de energie pozitivă, de copii și profesori harnici. Am descoperit cu surpriză, uimire și încântare (în egală măsură) un loc minunat, sfințit de sufletele dascălilor, de dăruirea lor, de inocența și frumusețea elevilor. Comorile se ascund, de regulă, în locuri mici, departe, greu de ajuns, dar azi am găsit o comoară de școală la un pas de citadelă în care voi reveni cu drag ori de câte ori se va ivi ocazia.”
Și, în final, o concluzie sintetică: „Muncă de echipă, realizată cu talent și pasiune sub semnul excelenței! Inițiativă – Perseverență – Obiectivitate – Tenacitate – Exuberanță – Strategii pertinente – Tinerețe – Inteligență. Căldură, cultură, artă!”