Bărbații intră pe rețelele de socializare pentru a-și face noi relații, în timp femeile vor să își consolideze relațiile pe care le au deja, potrivit studiului „ManConquer, Women Preserve”, prezentat, joi, de Nora Marcovici, CEO al BBDO Group, și Lăcrămioara Loghin, Managing Director la Exact.
Potrivit studiului, bărbații din România folosesc mult mai multe dispozitive tehnologice în fiecare zi și accesează mai multe rețele de socializare pe zi, comparativ cu femeile.
Bărbații comentează pe forumuri mai mult decât femeile
De asemenea, mai mult de jumătate din respondenții de sex masculin au telefoane mobile, pe care le folosesc pentru a se conecta la internet și pentru a accesa diferite aplicații. Totodată, potrivit studiului, 60% din respondenții de sex masculin caută informații utilitare pe internet. Bărbații nu numai că sunt în căutare de știri, dar le și comentează pe forumuri, mai mult decât femeile.
În ceea ce privește accesarea rețelelor de socializare, studiul arată că peste o cincime din bărbați interacționează social pe mai mult de o astfel de platformă. De asemenea, nouă din 10 bărbați folosesc motoare de căutare online și mai mult de un sfert dintre respondenți joacă jocuri online.
Platforma de partajare video YouTube este accesată de peste 50% din bărbații participanții la studiu, în fiecare zi.
Pe de altă parte, potrivit studiului, femeile accesează mai puține rețele de socializare comparativ cu bărbații. Dacă bărbații folosesc diversificarea rețelelor de socializare pentru a stabili noi relații, femeile fac acest lucru pentru a-și consolida relațiile pe care le au deja.
Circa 64% dintre femeile care au participat la studiu intră zilnic pe Facebook și peste 60% accesează zilnic un cont de e-mail personal.
Femeile contribuie mai mult la conținut
Studiul mai indică faptul că un procent mai mic de femei dețin un telefon de ultimă generație, dar îl folosesc mai mult decât bărbații ca să intre pe Facebook. Nouă din 10 femei intră pe Facebook pentru a relaționa cu actualii prieteni, în timp ce opt din 10 o fac pentru a-și căuta vechi prieteni.
Studiul mai arată că bărbații se duc pe rețelele de socializare pentru noile oportunități pe care le-ar putea identifica și pentru a-și pune în evidență talentele. Totodată, bărbații își fac mai mulți prieteni noi pe rețelele de socializare, comparativ cu femeile, și, de asemenea, încearcă mai mult decât femeile să se autopromoveze.
Potrivit aceluiași studiu, pe rețelele de socializare, femeile contribuie mai mult la conținut, deoarece postează mai mult, dar bărbații contribuie la diversificarea conținutului prin adăugarea de fotografii și videoclipuri.
Pe de altă parte, studiul a mai indicat faptul că 55% din toți respondenții sunt fanii unei pagini de brand, pe rețelele de socializare. Studiul a identificat faptul că aceștia sunt interesați de noile informații publicate de brand, dar doresc în același timp să vadă ce inovații aduc brandurile.
Studiul a fost prezentat joi, la evenimentul Graffiti BBDO – The next 20 years, organizat cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la înființarea agenției.