Bărbați cu burtă și lanțuri mari de aur, imagine într-un spot de prezentare a României la Euro 2008



Turnul Eiffel în cazul Franței, un cartier vestit în cazul Olandei, Colosseumul în cazul Italiei și un grup de bărbați cu burți mari și lanțuri imense în cazul României sunt imaginile folosite în spoturi de prezentare a echipelor care participă la Euro 2008, difuzate pe site-ul Virgin Media.
Bărbați cu burți mari și lanțuri groase de aur, aflați pe o plajă, apar într-o fotografie de fundal într-un spot al companiei britanice Virgin Media, de prezentare a echipelor care participă la Campionatul european de fotbal. Spotul, difuzat pe Youtube, începe cu o descriere a echipei României, considerată ca lipsită de noroc după ce a nimerit în „grupa morții”, alături de Italia, Franța și Olanda.
Fotografia folosită ca fundal pentru prezentarea echipei României circulă pe Internet de mai mulți ani, cu titulatura „romanian gypsies”.
Spotul face o trecere în revistă a succeselor României, fiind menționat că la Campionatul European din 2000 echipa „tricolorilor” a eliminat în grupe reprezentativa Angliei, după un penalti marcat în minutul 89 al meciului.
Cristian Chivu și Adrian Mutu sunt menționați printre jucătorii de valoare ai echipei naționale, fiind precizat și faptul că România s-a calificat la Euro 2008 din poziția de lider al grupei cu un total de 29 de puncte.
„Verdictul”, dat de prezentatorul Virgin Media, Stuart Robson, în cazul echipei naționale este că va avea de muncă pentru a trece de grupe.
Prezentarea echipei este făcută având ca fundal tricolorul dar la sfârșit imaginea este înlocuită de o fotografie în care sunt prezentați mai mulți bărbați cu lanțuri groase de aur și burți mari, plimbându-se pe plajă. Spotul se încheie cu o serie de comentarii ironice, legate printre altele de faptul că echipamentul naționalei României este galben, botezat „banana skin”.
Echipa Spaniei este de asemenea prezentată ironic, dar imaginea de fundal este cea a unei coride, în timp ce în cazul Italiei a fost ales Colosseum-ul, în cazul Germaniei – Poarta Brandenburg, al Franței – Turnul Eiffel, iar al Greciei – Acropole.