Bancpost a blocat unele carduri de salarii de tip Millenium, după ce a observat o creștere a numărului de tranzacții suspecte în perioada sărbătorilor de Paște.
„Deoarece în perioada sărbătorilor de Paște s-a observat o creștere a numărului de tranzacții suspecte cu carduri de salarii tip Millenium, Bancpost a oprit de la tranzacțiile cu numerar la ATM cardurile asupra cărora au existat suspiciuni de fraudă, măsura aplicându-se doar cardurilor de tip Millenium. Pentru evitarea în viitor a unor situații similare și creșterea gradului de protecție, toate cardurile blocate sunt în curs de a fi re-emise, clienții urmând a fi anunțați când vor reintra în posesia lor”, se arată într-un comunicat al instituției de credit.
Persoanele care au cardul blocat pot efectua operațiuni fără comision la POS-urile comercianților și pot ridica sume din cont pe baza actelor de identitate la casieriile Bancpost începând de azi, când programul unităților băncii va fi normal.
Clienții Bancpost, ținta unui atac de tip phishing.
Mai mulți clienți ai Bancpost au fost, marți, ținta unui atac de tip phishing, primind un e-mail prin care li se solicita să dezvăluie codul PIN și numărul cardului, precum și data expirării acestuia.
„Bancpost vine în întâmpinarea nevoilor tale, oferindu-ți o gamă vastă de produse și servicii”, se arată în mesajul primit.
Adresa site-ului de accesare, unde este afișată sigla Bancpost, este http://207.173.3.114/Bancpost//index.htm.
Slab conceput, atacul este asemănător cu o încercare de la mijlocul lunii aprilie, când clienții Băncii Transilvania au primit mesaje prin care erau anunțați despre existența unui nou serviciu. Atacatorii au înlocuit doar sigla băncii și o parte din text, însă au păstrat titulatura pagini și link-uri către pagina oficială a Băncii Transilvania.
În a doua jumătate a anului trecut, 5% din acest tip de atacuri au fost inițiate din România, care ocupă primul loc în Europa și al treilea la nivel mondial, după SUA și China, potrivit producătorului american de soluții de securitate Symantec.
Băncile nu solicită niciodată informații cum ar fi parola, numărul cardului, codul PIN și sfătuiesc clienții să nu dezvăluie astfel de date.
Bancpost a blocat unele carduri, în urma unor tranzacții suspecte
