Băncile comerciale au disponibilitatea de a reeșalona și restructura creditele clienților cu probleme, care vin din timp să discute situația serviciului datoriei, a declarat, ieri, președintele Asociației Române a Băncilor (ARB), Radu Ghețea. „Acei clienți care simt că nu mai pot, să vină la bancă, ca la doctor, să vedem ce se poate face înainte să se ajungă la situații neplăcute de executare silită. Să vină înainte să descopere că sunt în incapacitate de plată”, a declarat Ghețea, într-o conferință de presă.
El a adăugat că la nivelul CEC Bank, al cărei președinte este, se caută soluții pentru ca deciziile de reeșalonare sau restructurare a creditelor să poată fi discutate de consilierii de la ghișeu, fără să fie necesară aprobarea comitetelor.
Ghețea a spus, cu titlu de exemplu, că pentru un client care are termen de rambursare de cinci ani s-ar putea prelungi scadența până la șapte ani, cu o perioadă de grație de doi ani, în care să fie achitate numai dobânzile.
Oficialul ARB a atras însă atenția că clienții trebuie să convingă banca de posibilitatea de a achita obligațiile în cazul reeșalonării și să încerce să aibă un loc de muncă stabil.