La nici două luni de la săvârșire, iată că s-a dezlegat și misterul din lumea baletului rus. Mâna criminală a fost descoperită, autorul atacului cu acid sulfuric aruncat în fața directorului artistic de la „Balșoi Teatr” fiind tot un angajat al instituției, artist marcant și el. Pe numele său Pavel Dmitrichenko, vedetă țopăitoare, cunoscut pentru rolul interpretat în “Lacul lebedelor”. El a semnat regia atacului mutilator, secondat de doi complici calificați. Harașo, maestre, ocen harașo! Trimiteți bezele publicului, care vă aplaudă și ovaționează în picioare!
Curios e că nu țopăitorul avea ceva de împărțit cu directorul artistic pe care l-a desfigurat, ci gagica sa, care e și ea țopăitoare celebră în aceeași întreprindere sovietică, pardon, ex-sovietică. Miliția rusă – pardon, poliția rusă! – a reușit să aresteze tridentul criminal, iar eu sper să urmeze la rând și duduia belerină, purtătoare de fustiță din aia caraghioasă, cum poartă toate balerinele pe scenă.
Rămâne, ca un reziduu depus pe fundul unei eprubete în care au avut loc ciudate reacții chimice, întrebarea tristă:
– Cum aia a mă-sii poți să faci piruete în “Lacul lebedelor” și apoi să te răzbuni mutilându-ți adversarii? Cum, bre țopăitor fără inimă, cum?
Așa ceva numai mintea mafiei sovietice poate s-o priceapă. Ce rost mai are arta, dacă nici măcar pe artiști nu-i face mai buni, mai umani?Cum spuneam și acum două luni, de la o instituție ca asta – unde gagici în fustițe caraghioase și tipi cu nădragi mulați pe sulă și ouă țopăie pe muzică înaltă de Petrică Ceaikovski – ai parcă alte așteptări. Degeaba, foarte degeaba.
Pe mine altceva mă dezgustă. Oricui îi mai sare țandăra pe moment, dar apoi se calmează, ajutat poate și de o pastilă de extraveral, dacă altfel nu se poate. Dar să pui tu la cale o regie de asta cu doi complici și o halbă de acid sulfuric aruncat în față e o sălbăticie cum numai în Rusia și Asia se mai poate întâlni.
Acest text este un pamflet și trebuie tratat ca atare.