Critici

Băișanu: Rezultatele de la bacalaureat sunt reflecția degradării învățământului din România



Alexandru Băișanu: „Din păcate, în România de azi educația nu mai este privită ca o condiție sau un mijloc de reușită în societate”
Alexandru Băișanu: „Din păcate, în România de azi educația nu mai este privită ca o condiție sau un mijloc de reușită în societate”

Președintele Organizației Județene Suceava a PNL, Alexandru Băișanu, consideră că rezultatele slabe în urma examenului de bacalaureat din acest an sunt efectele degradării sistemului de învățământ din România. Băișanu a arătat că educația din România se află într-un cerc vicios de mai mulți ani, această situație fiind rezultatul unor deficiențe complexe care țin atât de politicile guvernamentale, cât și de modul în care societatea românească se raportează la școală. El a arătat că, din punctul său de vedere, educația din România poate fi caracterizată prin subfinanțare, politizare, închiderea școlilor, instabilitate și „umilirea cadrelor didactice”.
„În asemenea condiții nu se poate face performanță. E greu să pretinzi elevilor performanță în școală, când ei văd zi de zi că în societatea românească altele sunt criteriile de reușită, și anume tupeul, șmecheria, apartenența la un grup, și nu educația. Sau când văd că oamenii bine pregătiți își pierd locurile de muncă și nu au nici o șansă de realizare. Și să nu mai vorbim de absolvenții de facultăți care ies direct șomeri. Din păcate, în România de azi educația nu mai este privită ca o condiție sau un mijloc de reușită în societate”, consideră liderul PNL Suceava.
El a mai precizat că la toate acestea se mai adaugă și politicile guvernamentale care au bulversat sistemul de învățământ din România, arătând că elevii nu știu de la un an la altul ce examene vor da, și nici cum vor fi susținute.
Băișanu a mai declarat că o altă problemă este programa școlară, precizând că aceasta este extrem de încărcată și nu încurajează creativitatea.
„Din păcate, actualii guvernanți și-au dovedit disprețul față de educație atunci când au refuzat orice dialog cu opoziția, cu reprezentanții profesorilor și elevilor. Au refuzat să țină cont de orice opinii și și-au asumat răspunderea pe Legea Educației. Actuala putere, în frunte cu ministrul Educației, trebuie să-și asume responsabilitatea și pentru situația catastrofală din învățământul românesc. Este incorect față de zeci de mii de elevi ca viitorul acestora să fie umbrit de dorința de răzbunare a unui ministru și a unui Guvern pe profesorii care au ieșit în stradă”, a mai precizat Alexandru Băișanu.