Oamenii de afaceri, crezând că problema Split TVA e ca și rezolvată, și-au îndreptat atenția către alte probleme fiscale de actualitate, dar „pericolul consecințelor nefaste ale proiectului nu a trecut”, atenționează, într-un comentariu, expertul fiscal Alex Milcev, Partener în cadrul EY România, citat de Mediafax.
„După cum știm, ideea inițială a Guvernului de a face obligatoriu din 2018 mecanismul de plată a TVA defalcată a stârnit multe proteste și discuții în ultimele luni. Drept rezultat, Guvernul a promis că va modifica OG23 și că va face acest mecanism opțional din 2018. Deși, momentan, Monitorul Oficial conține în continuare doar versiunea obligatorie și nu pe cea opțională, oamenii de afaceri români și străini – crezând că problema TVA e ca și rezolvată – și-au îndreptat atenția către alte probleme fiscale de actualitate, precum transferul de asigurări sociale, directiva anti-abuz etc. Însă pericolul consecințelor neintenționate nu a trecut în ceea ce privește acest Split TVA (cum se mai numește mecanismul) începând din 2018”, notează Alex Milcev.
El atrage atenția că și astăzi (în perioada 1 octombrie 2017 – 31 decembrie 2017) există un sistem de Split TVA opțional, însă este foarte diferit calitativ față de ce își propune Guvernul de la 1 ianuarie 2018. „Și aici, multă lume – chiar și printre specialiști – nu își dă seama încă de consecințele practice nefaste ale noului sistem opțional”.
Potrivit expertului fiscal, sunt două probleme fundamentale cu acest mecanism descris în proiectul de modificare a OG 23 afișat pe site-ul Ministerului de Finanțe.





