Autoturismele mai vechi de 10 ani vor putea intra, anul viitor, în programul de înnoire a parcului auto, denumit și „Rabla”, după ce până acum au fost casate doar mașini de 12 ani vechime sau mai mult. Programul va începe la 1 ianuarie 2009, numărul total de locuri fiind de 60.000, față de 40.000 în acest an.
Prima de casare a fost majorată la 3.800 de lei pe unitate, comparativ cu 3.000 de lei în 2008.
Astfel, fondurile totale alocate pentru programul de înnoire a parcului auto vor fi anul viitor de de 228 de milioane de lei, se arată în ordonanța de Guvern privind reluarea programului, publicată în Monitorul Oficial.
Potrivit actului normativ, anul viitor nu vor fi scoase din uz camioane prin programul „Rabla”, în pofida așteptărilor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), care a propus Ministerul Mediului și înlocuirea de autovehicule grele prin programul de înnoire a parcului auto.
Președintele APIA, Ernest Popovici, declara agenției MEDIAFAX, în septembrie, că introducerea autovehiculelor de mare tonaj în program ar fi utilă, dar a precizat că procedurile pentru casarea unui astfel de vehicul nu sunt la fel de simple precum în cazul autoturismelor, arătând că, printre altele, valoarea unui camion vechi este mai mare decât cea a unui autoturism de aceeași vârstă.
În acest an au fost scoase din uz 30.466 de mașini din cele 40.000 planificate.
Cele mai solicitate automobile au fost marca Dacia. Din aproape 10.000 de autoturisme pentru Dacia, mai puțin de 900 au rămas disponibile la finalul programului, conform datelor Administrației Fondului pentru Mediu.
Cele mai multe mașini rămase nealocate prin programul „Rabla 2008” au fost înregistrate în cazul mărcilor Skoda, Volkswagen, Audi și Seat, care au totalizat 2.082 unități necumpărate din totalul prevăzut în program.
Dealerii Opel și Chevrolet au rămas cu 2.074 mașini atribuite, dar neaccesate prin program, Fiat cu 1.489 mașini și Hyundai cu 1.214 unități, aproape jumătate din cota alocată.