Inconștiență și nesimțire. Un sucevean a fost la un pas de accident, după ce autoturismul Dacia cu care mergea spre Fălticeni a intrat cu botul într-o groapă imensă, adâncă de mai bine de un metru și cam tot atâta de lată, lăsată nesemnalizată, pe marginea drumului.
Constantin Topârjan, profesor emerit de sport și antrenor de lupte greco-romane, fost director al CSM Suceava, circula miercuri seara, în jurul orei 20, pe drumul european E85, spre Fălticeni, când a avut loc incidentul de pe urma căruia a scăpat teafăr, doar cu o sperietură pe cinste, dar și cu mașina boțită.
“La scurt timp după ce am ieșit din Suceava, un tir care venea din față a intrat în depășire, intrând pe banda pe care eram eu, încât, pentru a-l evita, am virat ușor la dreapta. Noroc că nu aveam viteză, că mă duceam cu totul în groapă. Ar fi fost o nenorocire”, povestește Constantin Topârjan, supărat că cei care sunt responsabili de drum, ori cei care au făcut acea groapă, nu s-au deranjat deloc să o și semnalizeze.
“Sunt oameni bătrâni și copii care circulă pe acolo. Mai ales seara, nu ai cum să vezi groapa, te duci în ea garantat. Și când eram acolo, cu mașina în groapă, a trecut o bătrână care mi s-a plâns că și ea a fost la un pas de a cădea, după ce s-a ferit de o mașină”, povestește antrenorul de lupte, care a fost nevoit să lase mașina cu botul în groapă, peste noapte, după ce nici Poliția sau o firmă de tractări auto nu a venit să îl ajute.
Amenajări lipsă, ori făcute în bătaie de joc
Conform inspectorilor Primăriei Suceava, care s-au deplasat la locul incidentului, pentru a vedea de unde a apărut acel crater imens pe marginea drumului E85, cea mai mare parte din vină o au cei care au construit în zonă sedii de firmă și locuințe, fără a respecta autorizațiile de urbanism emise, prin care ar fi trebuit să facă și un sistem de colectare și dirijare a apelor pluviale.
“Anul trecut am trimis avertizări celor care au construit imobile în zonă, pe partea dreaptă a drumului spre Fălticeni, să își amenajeze rigole și canale de scurgere a apei, pentru că riscă să afecteze structura drumului. După cum se vede, prea puțini sunt cei care s-au conformat, pentru că doar unii au săpat șanț, dar e inutil, câtă vreme nu are continuitate și la ceilalți, până la pod. Apa s-a tot adunat, mai ales după topirea zăpezilor, a băltit acolo și a săpat acea groapă”, a declarat șeful Serviciului de reparații străzi, Ștefan Vasincu.
Cu siguranță, de existența acelei gropi se mai fac vinovate și alte persoane, câtă vreme tot pământul scos din acel crater imens era depozitat alături.
Ca primă măsură, ieri urma să fie semnalizată prezența gropii, pentru ca și alți șoferi sau pietoni să nu se prăbușească în ea, urmând ca astăzi să fie trimisă acolo o echipă de la o firmă de reparații stradale, care să se ocupe de astuparea acesteia.
Dacă cei care s-au grăbit să își ridice în zona respectivă tot felul de sedii de firmă și locuințe nu vor binevoi să respecte legea și să ia măsuri ca apa adunată de pe urma ploilor și a zăpezilor topite să fie colectată și transportată către o zonă sigură, drumul european E85, principala poartă de intrare în Suceava dinspre Iași, va reprezenta un pericol permanent, oricând, alte gropi, la fel de mari, ori chiar mai mari, putând apărea la orice oră din zi sau din noapte.





