Autoritățile locale pot înființa, începând de miercuri, centre de sănătate multifuncționale, acestea putând avea cabinete de specialitate, spitalizare de zi cu cinci până la 20 de paturi, laboratoare de analize medicale de radiologie și de imagistică medicală.
Guvernul a aprobat, miercuri, la propunerea Ministerului Sănătății, OUG pentru modificarea articolului 5 din Ordonanța Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unităților sanitare publice de interes județean și local.
Potrivit actului normativ, autoritățile locale care dețin management spitalicesc pot înființa centre de sănătate multifuncționale.
Centrele vor fi unități sanitare cu personalitate juridică, înființate prin act administrativ al șefului autorității administrației publice locale, cu avizul conform al Ministerului Sănătății și al Ministerului Administrației și Internelor, a precizat Ministerul Sănătății într-un comunicat de presă.
Potrivit vechilor prevederi, centrele de sănătate multifuncționale puteau fi organizate numai ca unități fără personalitate juridică, în structura spitalelor județene, municipale sau orășenești și asigurau servicii de sănătate prin cabinete medicale, spitalizare de zi și servicii de laborator.
„În acest moment avem înființate doar patru astfel de centre multifuncționale, în județele Argeș, Hunedoara, Vâlcea și Mehedinți. Prin măsura de astăzi urmărim creșterea numărului acestor unități, care sunt structuri flexibile, capabile să răspundă nevoilor de sănătate ale comunităților locale”, a declarat ministrul Sănătății, Vasile Cepoi.
Centrele de sănătate multifuncționale cu personalitate juridică vor avea o structură formată din cabinete de specialitate, spitalizare de zi cu cinci până la 20 de paturi, laborator de analize medicale de radiologie și de imagistică medicală, precum și alte structuri medicale fără paturi de spitalizare continuă, potrivit noului act normativ.
Acestea vor fi conduse de un director, personal contractual, funcție ocupată prin concurs sau examen și salarizată în condițiile legii.
Centrele de sănătate multifuncționale vor fi finanțate în condițiile stabilite prin contractul-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate și a normelor de aplicare ale acestuia, a precizat Ministerul Sănătății.
Autoritățile administrației publice locale vor asigura sumele necesare pentru cheltuielile de administrare și funcționare, reparații, consolidare, extindere și modernizare, la care se adaugă și sume pentru dotări cu aparatură și echipamente medicale ale centrelor înființate.