Autoritățile contractante vor fi atenționate, prin mesaje electronice, cu privire la retransmiterea documentației de atribuire respinse de către Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice (ANRMAP), informează ANRMAP.
„Începând cu 8 noiembrie 2012, prin intermediul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP), autoritățile contractante vor fi atenționate/avertizate, prin mesaje electronice, cu privire la retransmiterea documentației de atribuire respinse de către ANRMAP”, se precizează într-un comunicat remis MEDIAFAX, vineri, de ANRMAP.
Potrivit sursei citate, scopul acestei măsuri este de a scurta termenele de inițiere a procedurii de atribuire de către autoritățile contractante, conducând astfel la o fluidizare și eficientizare a procesului de achiziție publică.
Astfel, arată ANRMAP, autoritățile contractante vor fi notificate periodic cu privire la retransmiterea documentației de atribuire în vederea finalizării procesului de evaluare care să le permită inițierea procedurii de atribuire prin publicarea anunțului sau invitației de participare în SEAP.
Inițiativa vizează, în primă fază, documentațiile de atribuire aferente procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică finanțate din instrumente structurale, urmând ca mecanismul să fie extins pentru toate documentațiile de atribuire încărcate în SEAP, indiferent de sursa de finanțare.
Potrivit ANRMAP, autorităților de management le va fi adusă la cunoștință lista autorităților contractante care, în termen de șapte zile de la data respingerii unei documentații, nu au procedat la retransmiterea acesteia în SEAP, deși au fost atenționate.
Prin intermediul acestor inițiative, ANRMAP urmărește să-și îndeplinească unul dintre obiectivele sale principale, acela de creștere a gradului de absorbție a fondurilor europene prin îmbunătățirea sistemului de achiziții publice din România, se mai arată în comunicat.