Automotive news



Seat intenționează să reducă numărul angajaților în următorii 3 ani cu până la 9%. Planul de restructurare al companiei spaniole prevede creșterea productivității dar și scoaterea la pensie a managerilor cu peste 30 de ani de activitate. Este prevăzută și concedierea a 1.300 până la 1.600 de muncitori. Reducerea personalului angajat era prevăzută încă de anul trecut, însă sindicatul se opune unor astfel de măsuri. Noul președinte al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn este de părere că pentru a câștiga terenul pierdut, trebuie regândită strategia de dezvoltare pentru Seat în următorii ani. Oficialul susține că este necesară o restructurare a personalului, coroborată cu relansarea imaginii dar și cu producția de noi modele.
Americanii de la General Motors lucrează la dezvoltarea unui automobil de familie foarte ieftin, similar modelului franco-român al cărui preț nu va depăși 7.000 de euro (10.000 $). Sedanul, prevăzut să apară în 2010 sau 2011, va fi comercializat sub sigla Chevrolet și este destinat piețelor emergente din America de Sud, Europa centrală și de Est, Rusia, India. De pe listă nu sunt excluse nici China sau Coreea de Sud. Modelul low-cost va fi creat și asamblat fie de GM Daewoo Auto & Technology sau de divizia General Motors din Brazilia. Până în prezent, constructorii auto care și-au anunțat intenția de a produce un model din clasa low-cost sunt Volkswagen, Toyota, Fiat, Honda și Hyundai.
Spyker intenționează să achiziționeze pachetul majoritar de acțiuni pe care fabricantul auto malaezian Proton îl deține la producătorul de automobile sport, Lotus. Există tot mai multe semnale dar și informații referitoare la posibila achiziție a legendarului manufacturier britanic Lotus. Tranzacția ar putea avea loc chiar anul acesta iar olandezii de la Spyker sunt favoriți, mai ales că au oferit cel mai bun preț pe acțiune. Subsidiara Lotus este scoasă la vânzare din cauza lipsei de resurse financiare dar și a crizei prin care trece grupul auto Proton. De asemenea, se vehiculează că Volkswagen plănuiește cumpărarea brand-ului Proton însă nu s-a arătat interesat și de păstrarea mărcii Lotus în portofoliu.