Alternativă

Autobuzele TPL, supraaglomerate din cauza zăpezilor și a gerului



Fenomenele meteorologice extreme din ultimele zile – ninsori abundente, viscol și ger, au făcut ca mașinile multor suceveni să rămână înțepenite în locurile de parcare, fie acoperite de mormane de zăpadă, fie înțepenite de frig.
Tocmai de aceea, în ultimele zile, numărul sucevenilor care circulă cu mijloacele de transport în comun a crescut simțitor, autobuzele TPL, dar și microbuzele transportatorilor privați fiind tot mai aglomerate.
„Creșterea numărului de pasageri în aceste zile se simte și la încasări, încât reușim să mai acoperim din pierderile generate de subvenționarea transportului elevilor și a persoanelor care beneficiază de legi speciale. În același timp, autobuzele sunt aglomerate și din cauza scăderii ritmicității curselor, ca urmare a problemelor cauzate de condițiile de trafic, dar și a defecțiunilor apărute la autobuze, cauzate de temperaturile foarte scăzute”, a declarat directorul TPL Suceava, Darie Romaniuc.
Tocmai de aceea, în ultimele zile autobuzele au circulat extrem de încărcate, mai ales la orele dimineții și seara, când ies oamenii de la serviciu și elevii de la școală, încât, nu de puține ori, nici taxatoarele nu s-au mai putut mișca, din cauza aglomerației.
Nu puține au fost cazurile în care mulți suceveni nu au mai putut urca în autobuzele în care nu aveai nici unde să arunci un ac, fiind nevoiți să aștepte să treacă chiar și două-trei curse până să poată urca.
O altă problemă apărută din cauza gerului, pe lângă numeroasele defecțiuni la autobuze, a fost cea a transformării podelelor autobuzelor în patinoare, de la zăpada cărată pe picioarele călătorilor, topită și apoi înghețată la capăt de linie sau ca urmare a opririlor în stații.
Tocmai ca urmare a temperaturilor foarte scăzute, de până la – 22 de grade Celsius, înregistrate vineri noapte, s-a sistat temporar activitatea de spălare a autobuzelor, care se transformau în sloi de gheață aproape imediat, în vreme ce șoferilor li s-a cerut să limiteze viteza, pentru ca mecanismele de control ale autovehiculelor, aflate sub autobuz, să nu înghețe, fenomen amplificat de viteză.