Auto-Remember 2006



După atacul dur lansat de Greenpeace la adresa autoturismelor de teren 4×4, cele mai poluante vehicule la ora actuală, o altă organizație ecologistă a pus tunurile pe fabricanții americani. Environmental Defense susține că automobilele produse de giganții americani General Motors, Ford și Chrysler poluează de aproape 3 ori mai mult decât toate automobilele altor 9 constructori prezenți pe piața nord-americană. Conform unui amplu studiu efectuat de organizația amintită, în anul 2006, cantitatea de noxe emise de automobilele din Statele Unite se ridică la 314 milioane de tone de dioxid de carbon, din care 230 de milioane revin vehiculelor produse de fabricanții autohtoni. Cele mai nocive dintre toate sunt mașinile sub sigla General Motors care în anul 2006 au emis 99 de tone de noxe. Mașinile care circulă în Statele Unite sunt responsabile pentru 45 la sută din emisiile de dioxid de carbon produse de industria auto la nivel mondial.
300 de muncitori englezi, angajați la uzina Toyota din orașul Derbyshire, Anglia, au refuzat să muncească în preziua meciului din sferturile de finală ale cupei mondiale de fotbal din 2006 pe care echipa favorită o disputa cu Portugalia. Angajații au venit la serviciu, dar s-au ocupat cu parcarea a 400 de mașini albe și roșii, în forma steagului Angliei. Acțiunea, care durat 12 ore, nu a adus nici un folos echipei naționale conduse de Beckham, care a fost oricum învinsă cu 3 la 1 de lusitani, și nici unității de producție care a avut pierderi de câteva zeci de mii de lire sterline ca urmare a încetării lucrului. Deși ineditul gest de susținere al echipei naționale engleze a fost unul sublim, conducerea fabricii n-a ținut cont că este în patria fotbalului și a tăiat din salariile tuturor angajaților.
Pentru Ford se pare există două lumi paralele: Statele Unite, țara natală, unde vânzările sunt în picaj și Europa, locul unde Ford este la mare căutare. Britanicii sunt de departe cei mai atașați de produsele concernului american, lucru dovedit statistic și faptic. Pentru al șaptelea an consecutiv Ford a fost desemnat de cititorii publicației Reader’s Digest, cel mai de încredere brand din lume. Ford a fost învins competitori puternici din 15 țări și împărțiți pe 38 de categorii diferite în funcție de obiectul de activitate.