Comerț de top

Auto Albina – o companie condusă de o echipă de tineri care au creat un adevărat brand în domeniul vânzării de piese auto



Acumulatorul Varta - produsul de sezon al firmei Auto Albina, într-o prezentare stradală inedită
Acumulatorul Varta - produsul de sezon al firmei Auto Albina, într-o prezentare stradală inedită

Auto Albina a devenit în ultimii ani un nume tot mai des vehiculat când vine vorba de un comerț de calitate, cu marfă pentru toate exigențele și consilieri instruiți ca la carte. Acest lucru se datorează muncii și pasiunii unei echipe tinere, conduse de un tânăr care a simțit oportunitatea unui business profitabil în domeniul vânzării de piese și accesorii auto. Cea mai importantă investiție a firmei Auto Albina a fost cea făcută în marketing, care i-a ajutat la dezvoltarea și implementarea ideii de stabilitate în subconștientul cumpărătorului. Astăzi, fie ai de cumpărat o piesă de schimb auto low cost, dar mai ales dacă râvnești la una scumpă de tip premium, vei lua în calcul, cu siguranță, universul ofertelor din magazinele Auto Albina.
Dorința de a face comerț de calitate, moștenită din familie
Am stat de vorbă cu Lucian Florea, administratorul firmei Auto Albina, un tânăr în vârstă de 27 de ani, care a gândit strategia de dezvoltare pe termen lung a firmei pe care o conduce. Prima curiozitate a fost legată de acest nume. De ce Auto Albina?
”Mulți dintre noi își amintesc cofetăria Albina, cea care a consacrat acea zonă din cartierul George Enescu. Acel perimetru comercial a fost punctul nostru de pornire, în care am implementat primul magazin în anul 2012, după care am creat un brand în jurul acestui nume.”
Ne-am întrebat și noi, de ce în domeniul comerțului?
„Pentru că am crescut într-un mediu în care comerțul reprezenta activitatea principală a tatălui meu, copilărind printre tarabele din bazar. Vreau să cred că, de pe atunci am deprins comerțul de calitate și de bun-simț, în care erau implicați tatăl meu și vecinii săi de standuri, care veneau cu plăcere dimineața spre magazinul lor din bazar și care au rămas și astăzi prieteni. Am ales comerțul și pentru faptul că tatăl meu mi-a implementat un minim necesar de educație comercială, din care am învățat faptul că am de plătit angajații, dările la stat și furnizorii, iar dacă îmi mai rămâne și mie ceva, se numește business. De aceea, ce fac eu astăzi, nu e un lucru întâmplător.”
Auto Albina – un mod de prezentare și vânzare atractiv și rapid
Am fost interesați să aflăm de la cel care conduce acest brand care este diferența dintre Auto Albina și alte firme concurente pe piață?
”În primul rând modul de prezentare a mărfii la tejghea. Clientul a trebuit educat că nu mai contează atât de mult imensitatea stocurilor la raft, pentru ca firma să-și poată optimiza cheltuielile în funcție de nevoile personale. În același timp, consilierii de vânzări, cei care reprezintă interfața brandului Auto Albina cu clienții, sunt cei care îi pot sugera clientului un spectru mult mai larg de producători. Consilierul îl poate ajuta pe client să se îndrepte către un produs în funcție de bugetul actual, datorită faptului că firma are un număr foarte mare de furnizori, cu stocuri centralizate pe depozite chiar în Suceava, apoi regionale și naționale, cu livrări în 24 de ore. Un alt lucru care ne diferențiază de concurență îl reprezintă stocul tampon care apare în magazinele firmei și se poate accesa rapid. De asemenea, de o mare importanță este branding-ul magazinului, prin crearea unui standard de magazin care să uniformizeze aspectul magazinelor noastre, oriunde s-ar afla ele. Auto Albina a investit în oamenii firmei, pentru a putea crea o legătură cu clientul final.”
Cei de la Auto Albina au înțeles că marketingul vinde produsul
Având în vedere faptul că firma Auto Albina se află în plină campanie de marketing în vederea promovării acumulatorilor auto, l-am rugat în continuare pe administratorul firmei, Lucian Florea, să ne prezinte actuala campanie.
”Când spunem o campanie de marketing, noi ne referim la prezența firmei noastre pe mai multe canale simultane de atac și, de regulă, se face în sezonul în care avem un «produs tractor». «Produsul tractor» al acestui sezon îl reprezintă acumulatorul auto, în viziunea noastră acest «produs tractor» fiind cel mai vandabil în această perioadă a anului. Datorită cererii ridicate a acestui produs în aceste luni, putem acoperi costurile ridicate ale campaniei de marketing. În vederea promovării acumulatorilor auto am ales câteva canale clasice cum sunt radioul, prezența publicitară pe mijloacele de transport public prin colantarea autobuzelor, prezența imaginii firmei pe panouri outdoor dar și on-screen în cinematografe, poziționați în blocul special prezentat înainte de începerea difuzării filmelor, precum și pe rețelele de socializare. Această campanie în care promovăm acumulatorii auto va dura aproximativ trei luni de zile, perioadă în care dorim implementarea stabilității în subconștientul clientului, pentru a putea menține o relație cu acesta. În urma promoțiilor făcute în sezonul rece, Auto Albina a reușit să vândă acești acumulatori auto la prețuri foarte avantajoase pentru clienții lor, acest lucru aducând notorietate întregului lanțul de magazine.”
O metodă inedită de promovare le-a sărit în ochi clienților sau simplilor trecători și ne-a fost prezentată de același neobosit Lucian Florea, administratorul firmei Auto Albina:
”Ca metodă inedită de prezentare a ofertei noastre am ales amplasarea stradală a unor podiumuri pe care regăsim produsul nostru de sezon – ACUMULATORUL VARTA. Vă lăsăm pe voi să descoperiți locurile unde suntem prezenți cu aceste standuri.”
Ținta celor de la Auto Albina – de a deveni un retailer competitiv la nivel național
În ultimii ani Auto Albina s-a remarcat în toate orașele în care a fost prezentă cu magazine, atât prin prețurile competitive și calitatea comerțului cât și prin promoțiile făcute mărfurilor de sezon. În ciuda dificultăților întâmpinate de când au depășit granițele județului și au trecut munții în Ardeal, la începutul anului 2016, echipa de tineri de la Auto Albina a deschis un magazin la Bistrița, dezvoltând o adevărată campanie de marketing pentru implementarea noului punct de lucru și are în vizor deschiderea unui magazin la Cluj-Napoca.
”În ciuda faptului că suntem un magazin de profil, dorim să ne prezentăm imaginea într-o zonă tranzitată, cum este cazul ultimei locații deschise în centrul municipiului Suceava. Sunt orașe în care locațiile stradale sunt mai dificil de identificat, deoarece avem nevoie de locuri de parcare și vad comercial. Pe lângă această problemă pe care trebuie să o rezolvăm, sunt și alte impedimente în dezvoltarea într-un timp scurt a unui nou punct de lucru. Amintim aici birocrația, care duce la întocmirea unei documentații stufoase chiar și pentru un banal banner la punctul de lucru sau atitudinea uneori sfidătoare a autorităților, a căror decizii ne influențează activitatea și ne fac uneori să consumăm mai multă energie, pe care am putea să o dedicăm inițiativelor noastre de dezvoltare”, ne-a declarat în finalul discuției noastre Lucian Florea, administratorul firmei Auto Albina
Trecând peste toate, brandul Auto Albina a reușit să se dezvolte și să crească prin multă muncă și pasiune, iar speranța acestei echipe de tineri suceveni care a dezvoltat acest business este ca în curând să devină importanți retaileri în toată România.


Lucian Florea, administratorul Auto Albina, în fața noului magazin deschis la Bistrița, la mijlocul lunii februarie 2016
Lucian Florea, administratorul Auto Albina, în fața noului magazin deschis la Bistrița, la mijlocul lunii februarie 2016
Auto Albina, un brand pentru toate buzunarele celor aflați la volan
Auto Albina, un brand pentru toate buzunarele celor aflați la volan
Auto Albina - o companie condusă de o echipă de tineri care au creat un adevărat brand în domeniul vânzării de piese auto
Auto Albina - o companie condusă de o echipă de tineri care au creat un adevărat brand în domeniul vânzării de piese auto
Auto Albina - o companie condusă de o echipă de tineri care au creat un adevărat brand în domeniul vânzării de piese auto
Auto Albina - o companie condusă de o echipă de tineri care au creat un adevărat brand în domeniul vânzării de piese auto
Auto Albina - o companie condusă de o echipă de tineri care au creat un adevărat brand în domeniul vânzării de piese auto
Auto Albina - o companie condusă de o echipă de tineri care au creat un adevărat brand în domeniul vânzării de piese auto
Auto Albina - o companie condusă de o echipă de tineri care au creat un adevărat brand în domeniul vânzării de piese auto
Auto Albina - o companie condusă de o echipă de tineri care au creat un adevărat brand în domeniul vânzării de piese auto
Acumulatorul Varta - produsul de sezon al firmei Auto Albina, într-o prezentare stradală inedită
Acumulatorul Varta - produsul de sezon al firmei Auto Albina, într-o prezentare stradală inedită


Recomandări

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu

În calitate de distribuitor autorizat al producătorului american MILWAUKEE® TOOL, TEHNOACTIV S.R.L. Suceava organizează evenimentul MILWAUKEE® TOUR 2025, eveniment aflat la cea de-a IX-a ediție

În calitate de distribuitor autorizat al producătorului american MILWAUKEE® TOOL, TEHNOACTIV S.R.L. Suceava organizează evenimentul MILWAUKEE® TOUR 2025, eveniment aflat la cea de-a IX-a ediție

În calitate de distribuitor autorizat al producătorului american MILWAUKEE® TOOL, TEHNOACTIV S.R.L. Suceava organizează evenimentul MILWAUKEE® TOUR 2025, eveniment aflat la cea de-a IX-a ediție
În calitate de distribuitor autorizat al producătorului american MILWAUKEE® TOOL, TEHNOACTIV S.R.L. Suceava organizează evenimentul MILWAUKEE® TOUR 2025, eveniment aflat la cea de-a IX-a ediție

O companie din Germania va investi 60 de milioane de euro într-o fabrică de piese auto în parcul industrial din Siret

Primarul Adrian Popoiu, alături de reprezentanții companiei din Germania și autoritățile județene sucevene
Primarul Adrian Popoiu, alături de reprezentanții companiei din Germania și autoritățile județene sucevene

O companie din Germania va investi 60 de milioane de euro într-o fabrică de piese auto în parcul industrial din Siret

O companie din Germania va investi 60 de milioane de euro într-o fabrică de piese auto în parcul industrial din Siret
O companie din Germania va investi 60 de milioane de euro într-o fabrică de piese auto în parcul industrial din Siret