Audiențele posturilor TVR 1 și TVR 2 au scăzut în 2005



Posturile publice TVR 1 și TVR 2 au pierdut telespectatori în anul 2005 comparativ cu 2004, audiența TVR 1 scăzând cu 0,3 procente rating pe targetul național și cu 0,2 procente pe cel urban, potrivit raportului de activitate al Societății Române de Televiziune (SRTv) pe anul trecut.
„Chiar dacă nu ne luptăm cu armele televiziunilor comerciale, nici nu ne putem permite să devenim un post perfect, dar fără telespectatori”, se arată în raportul care urmează să fie analizat în Parlament.
„Din păcate, toate cercetările, atât ale noastre, cât și ale instituțiilor abilitate, arată o inapetență a unei părți a publicului pentru bun gust, educație, cultură, știri decente sau filme de artă. În aceste condiții, devine tot mai grea misiunea noastră de a-i convinge pe telespectatori că este mai bine pentru copii să urmărească o emisiune educativă spre exemplu, decât desene animate traduse vulgar și cu imagini violente. Este foarte important să menținem nivelul calității, împachetând însă mult mai comercial mesajul, pentru că altfel riscăm să devenim un post de nișă”, se arată raportul de activitate.
Potrivit raportului SRTV, anul 2006 va aduce noi posturi de televiziune pe piață, iar cele de nișă, „vor continua să acapareze” din audiența tuturor, inclusiv din cea a canalelor TVR.
De asemenea, televiziunea publică recunoaște că, în 2005, a avut unele nereușite editoriale și organizatorice, printre care se numără lipsa producției de film și serial românesc la standardele anului 2005, folosirea insuficientă a studiourilor teritoriale, nereflectarea evenimentelor culturale și a personalităților din provincie, absența unor „formatori de opinie” ai TVR, bugetul redus care a determinat realizarea unor emisiuni „sărace”, prea puține sondaje și analize de conținut, personalul insuficient pentru postul TVR1 și supraaglomerarea studiourilor de filmare.
Printre obiectivele postului TVR 1 pentru anul 2006 se numără „recâștigarea și consolidarea încrederii publicului prin echidistanță, știri corecte, prezentatori credibili și realizarea de anchete „cu efect”, reacții mai rapide la diverse evenimente, promovare mai agresivă, pachet grafic mai modern, dar și promovarea culturii prin realizarea unor emisiuni „coerente, atractive, incisive, controversate” despre carte, film, teatru, atât producții interne cât și coproducții culturale.
În plus, instituția urmărește și păstrarea tradiției în sensul cultivării brandurilor tradiționale de succes, reluarea unor programe pe parcursul celui de-al 50-lea an al TVR, păstrarea emisiunilor de folclor, „însă modernizate”, selectarea mai atentă a partenerilor, atât pentru realizarea în coproducție a emisiunilor, cât și pentru alte evenimente, dar și schimbarea de stil prin realizarea de coproducții, angajarea de regizori și scenariști tineri și întărirea departamentului promo (tehnic și uman).
Audiența postului TVR Cultural a crescut cu circa 0,8 procente față de 2004. Postul TVR Internațional și-a extins aria de acoperire.