Un număr tot mai mare de suceveni apelează la primar pentru a le rezolva problemele personale, de la cei care nu au o locuință proprie sau nu au serviciu, până la cei care au o boală gravă, suferă de invaliditate, le-au ars locuințele sau au suferit un accident mai grav.
Zilnic, listele de audiențe sunt completate cu noi și noi nume, uneori fiind necesară chiar reprogramarea lor pentru altă dată, atunci când listele depășesc 150 de persoane.
Numai în urma audiențelor de anul trecut ale primarului Ion Lungu și ale viceprimarului Angela Zarojanu, Primăria Suceava, prin Direcția de Asistență Socială, a acordat 140 ajutoare de urgență, în valoare de 540 de milioane de lei vechi.
În plus, o mare parte dintre cei care au venit la Primărie să se plângă de necazurile personale au fost încadrați la o altă categorie de ajutoare sociale – prestații de urgență, în valoare maximă de 4 milioane de lei vechi, care se acordă doar o dată pe an, familiilor cu copii, pentru protejarea acestora de efectele sărăciei sau de dezbinarea familiei. În 2007, numărul prestațiilor sociale acordate a fost de 197, în valoare totală de 724 de milioane de lei vechi.
Numărul „ajutaților”, dublu
Interesant e și faptul că numărul celor care vin și solicită astfel de ajutoare financiare din partea Primăriei este tot mai mare de la un an la altul.
Astfel, numărul ajutoarelor de urgență acordate anul trecut este dublu față de numărul celor acordate în 2006, când au fost numai 68 de beneficiari, față de 140 în 2007.
Și în cazul prestațiilor de urgență, numărul beneficiarilor a crescut în 2007, comparativ cu 2006, când 161 de persoane, au primit, în total, suma de 594 de milioane de lei vechi.
Problema e că unii din cei care au beneficiat de aceste ajutoare și prestații de urgență revin an de an la audiențe, chiar și lună de lună, printre zecile de persoane care așteaptă să intre în fiecare miercuri în audiență la primar numărându-se, de fiecare dată, și “clienți fideli”.




