Audi și-a extins constant oferta de modele sport, tendință care se va accentua în viitor. Printre numeroasele versiuni rapide preparate la Ingostadt se numără și S5 Sportback. Este un coupe cu patru uși extras din tulpina lui A5 Sportback, modelul prin care Audi și-a sărbătorit centenarul.
Pe lângă confortul oferit pasagerilor, puritate liniilor de coupe, dinamica și stilul unic, Audi a conferit substanță acestui vehicul sportiv căruia aproape nu-i lipsește nimic.
Standard, modelul este echipat cu jante de 18 inch, scaune sport reglabile, piele fină Nappa la interior, etriere și grilă motor personalizată cu emblema S5. Tot ca dotare standard este inclusă și direcția Servotronic, ce oferă o asistență individuală a direcției adaptată la viteza de deplasare a mașinii.
Modelul Audi se bazează pe același motor care animă gama S4 Sedan și Avant, respectiv un propulsor V6 supraalimentat, echipat cu un compresor mecanic acționat direct de arborele cotit al motorului.
Unitatea de sub capotă este același motor care animă gama S4 Sedan și Avant, respectiv un propulsor V6 supraalimentat, echipat cu un compresor mecanic acționat direct de arborele cotit al motorului. Vorbim de un agregat pe benzină cu o cilindree de 3.0 litri și o putere maximă de 333 cai putere livrată între 5.500 și 7.000 de rotații pe minut.
Cuplul maxim atinge 440 Nm și este disponibil în plaja 2.900 – 5.300 de rotații.
Modelul sportiv poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde și atinge o viteză maximă de 250 km/h, limitată prin intermediul unui sistem electronic.
În ciuda referințelor tehnice și dinamice furnizate de Audi, consumul mediu se menține la un nivel excelent, media de consum a sportivului model este de 9,7 litri de combustibil la fiecare 100 de kilometri parcurși. S5 Sportback are performanțe identice versiunii S4 Avant dar vine la un preț de bază ceva mai ridicat.
Raportat la modelul din care derivă, noul Audi S5 Sportback vine cu dotări princiare și mici modificări la exterior aplicate în dreptul grilei, oglinzilor laterale și barei de protecție spate.
Vârful de gamă este echipat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șape trepte de viteză, sistem avansat de tracțiune integrală și un șasiu sportiv ce completează în mod firesc tabloul performanțelor mașinii.