Audi nu se lasă mai prejos când vine vorba de promisiuni. Dacă în clasa mică, britanicii de la Mini au de o bună bucată de vreme linia de modele sport JCW, iar Alfa Romeo intenționează să producă o versiune GTA pentru noul Mi.To, și nemții au de gând să scoată o citadină foarte ambițioasă.
Nu mai este un secret că Audi lucrează la versiunea de top S1, derivatul sportiv al juniorului A1.
Modelul de performanță va încălța jante de 19 inch și se va individualiza prin modificările aerodinamice aduse caroseriei, dar și trenului rulant.
Conform informațiilor furnizate de oficiali ai companiei, S1 va primi o versiune modificată a motorului TSI de 1,4 litri disponibil în prezent pe noua Ibiza Cupra și viitorul Volkswagen Polo GTI. Propulsorul modelului Audi va diferenția în primul rând prin numărul cailor putere, peste 200.
Unitatea pe benzină va fi cuplată la o transmisie semi-automată cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj, etajată diferit față de un automobil obișnuit, pentru a suporta schimbări mai bruște ale treptelor de viteză. Audi își va echipa citadina sport cu un sistem de tracțiune integrală, unde cuplul va fi trimis în proporție de 40% pe puntea față și 60% pe puntea spate.
Se estimează că S1 va putea efectua demarajul de la 0 la 100 km/h în 6 secunde, iar viteza de top va fi limitată electronic la 250 km/h.
Cât privește consumul, germanii spun că lucrează la capitolul eficiență și cu ajutorul injecției directe și a unei mase mai ușoare a caroseriei, vor putea obține un consum moderat. Altfel spus, inginerii au misiunea de a face motorul să consume un litru la fiecare 15 kilometri parcurși.
Probabil că S1 va urma rețeta sportivelor notate cu „S” ( pentru că există și versiuni RS), adică modificările exterioare nu vor fi extreme, ci mai degrabă se vor contopi cu linia generală a mașinii. Totuși, pasajele roților vor fi proeminente, spoilerele cu prize de aer generoase și difuzor, eleron, eșapament cromat și tehnologie LED pentru secțiunea spate a mașinii.