Audi nu își va putea ține promisiunea făcută. Povestea modelului Q7 Hybrid ia o nouă întorsătură și de data aceasta se pare că lucrurile s-au așezat definitiv.
Dacă, în mai, oficialii companiei anunțau că modelul ecologic va fi comercializat preponderent în Europa și doar câteva exemplare vor traversa și în America, acum aflăm că gigantul SUV în versiunea de motorizare benzină-electric nu mai are nici o șansă de a reveni pe piață.
Dacă la început s-a pus problema deprecierii dolarului în fața monedei euro, acum vinovatul fără vină este prețul barilului de țiței care a făcut ca proiectul Q7 Hybrid să devină istorie.
Acesta este al treilea „personaj” sacrificat înainte să fie cunoscut publicului. Nu ar fi pentru prima dată când un model SUV de lux ratează startul. Oricum, dacă luăm pe ansamblu, clasa mașinilor SUV de mari dimensiuni nu mai reprezintă un punct de atracție nici în Europa nici peste ocean. Premium sau nu, hibride sau nu, astfel de modele nu mai sunt privite ca la început.
Producătorul de automobile premium anunța în urmă cu ceva timp că la sfârșitul acestui an vor circula în sfârșit primele exemplare Q7 Hybrid, însă „restricția” pentru America de Nord se menține. Frank Dreves unul din managerii de top de la Audi afirmă că în luna decembrie vor fi livrate pentru început câteva unități pe acele piețele unde Q7 s-a vândut cel mai bine, urmând ca mai apoi, versiunea ecologică să fie introdusă gradual la restul dealerilor mărcii germane de lux. Audi spune că versiunea ecologică a gigantului Q7 nu mai are nici o șansă de a fi văzută în producția de serie. Compania a efectuat câteva studii pentru a se convinge dacă mai rentează sau nu să introducă din 2009 modelul hibrid, rezultatele indicând faptul că nu ar fi deloc indicat să continue investițiile.
Inițial, Q7 Hybrid era plănuit să debuteze în primul trimestru din 2009, la câteva săptămâni după lansarea versiunilor diesel pentru această regiune.
Q7 Hybrid este echipat cu o unitate ce va include un motor pe benzină de 3.6 litri de 280 de cai putere și un motor electric poziționat între propulsorul pe combustibil și transmisie ce dezvoltă 34 KW și un cuplu torsional incredibil de 285 Nm. În total, unitatea hibridă furniza un cuplu de 375 Nm trimis ambelor punți prin intermediul unei cutii automate. Unitatea benzină-electric consuma 9.8 litri de carburant la suta de kilometri parcurși și asigura un demaraj de la 0 la 100 de kilometri pe oră în doar 7.6 secunde, adevărate recorduri în materie de performanțe dacă ne gândim că gigantul Q7 Hybrid cântărește aproape 2.5 tone (2.480 Kg). Versiunea ecologică Q7 este rodul colaborării dintre Audi și Porsche.