Audi R8 Spyder, experiențe sub cerul liber cu 525 CP



Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder

Audi pătrunde în lumea sportivelor cabrio cu un model nou, exotic și foarte puternic. La doi ani de la lansarea lui R8, gama sportivului automobil este completată cu decapotabila R8 Spyder. Noua mașină este o premieră pentru Audi, supersportiva cabrio fiind o apariție firească pentru un constructor care se declară promotor al valențelor de ordin dinamic.
Cu un grad mult mai mare de atractivitate decât versiunea coupe, R8 Spyder este un monument de fascinație și o mașină de vis care împletește agresivitatea cu spontaneitatea. Aceasta este a treia versiune deschisă la Audi după cabrioletele A3 și A5 Cabrio, care vizează un segment de clienți mult mai pretențioși.
Privit din exterior, noul R8 Spyder pare o copie la indigo a versiunii coupe. Însă la o analiză mai atentă părerile încep să se schimbe treptat. Față de R8 cu formele sale agresive, decapotabila a primit câteva modificări: s-a renunțat la designul pentru formele fine, mai elegante, ceea ce fac mașina mult mai atrăgătoare din toate punctele de vedere.
Elementele denumite “lame laterale”, tipice modelului coupe, lipsesc la această versiune. Spatele este dominat de fantele aerodinamice, difuzorul și evacurările ovale cromate. Profilul scobit, cu o nervurile sale ascendente pune în evidență jantele cromate cu 5 spițe iar un eleron fixat pe capacul portbagajului își face apariția la viteze ridicate pentru a mări apăsarea aerodinamică.
Acoperișul din pânză cântărește 30 de kilograme și se pliază în spatele tetierelor. Decapotarea efectivă se poate fi realiza până la o viteză de 50 km/h. Acționarea pavilionului se face printr-un sistem hidraulic similar celui utilizat pe A3 Cabrio. Acesta se deschide și se închide în doar 19 secunde inclusiv în timpul mersului la o viteză de 50 km/h.
Audi a reușit să îmbine armonios performanțele unei mașini sportive cu o greutate perfectă, un design exclusivist cu un motor care reușește să dezvolte 525 CP. Unitatea este un propulsor V10 aspirat natural cu o cilindree de 5,2 litri. Propulsorul poate fi cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte, în această configurație consumul mediu fiind de 14,9 l/100 km, sau la o cutie automată R-Tronic caz în care consumul mediu mai scade cu încă un litru la suta de kilometri.
Motorul este poziționat central, astfel că centrul de greutate este mutat pe mijlocul mașinii iar raportul dintre mase se află într-un echilibru perfect.
Concepută încă de la început ca o mașină sportivă cu motor central, R8 Spyder oferă o distribuție ideală a maselor pe punți care imprimă o ținută de drum liniară și stabilitate mărită pe viraje. Designul compact la motorului și greutatea redusă sunt factorii care au contribuit la setarea unor parametri care definesc cel mai bine decapotabila R: viteze ridicate, răspunsul prompt al motorului și putere impresionantă.
Performanțele îl încadrează pe R8 Spyder în topul celor mai rapide roadstere din lume, demarajul până la 100 km/h fiind realizat în doar 4,1 secunde iar pentru a atinge 200 km/h este nevoie de numai 12,4 secunde. Indicatorul ceasului de bord va arăta o viteză maximă de 313 km/h, R8 Spyder fiind unul din puținele modele Audi care au sfidat peste limitare electronică la 250 Km/h. Propulsorul dezvoltă puterea maximă la 8.000 rpm. Cuplul motor maxim de 530 Nm este furnizat printr-o transmisie manuală cu 6 trepte la sistemul de tracțiune Quattro, mult aclamatul sistem permanent 4×4 dezvoltat de Audi.
R8 Spyder cântărește doar 1.720 kg, ceva mai mult decât un Audi A4 Avant Quattro. Utilizate din abundență, alumiunul și fibra de carbon au permis obținerea unei mase ușoare, Spyder cântărind cu doar 6 kg în plus față de modelul R8.
Din acest motiv cabrioletul oferă acceași manevrabilitate și agilitate precum versiunea coupe.


Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder
Audi R8 Spyder


Recomandări

Suzuki își extinde gama de modele hibrid și devine primul producător care comercializează doar modele hibrid 12V și 48V. Time to Hybrid!

Suzuki își extinde gama de modele hibrid și devine primul producător care comercializează doar modele hibrid 12V și 48V. Time to Hybrid!
Suzuki își extinde gama de modele hibrid și devine primul producător care comercializează doar modele hibrid 12V și 48V. Time to Hybrid!