Audi a pătruns în lumea sportivelor cabrio cu un model nou, exotic și foarte puternic. La doi ani de la lansarea lui R8, gama sportivului automobil este completată cu decapotabila R8 Spyder. Supersportiva cabrio e o apariție firească pentru un constructor care se declară promotor al valențelor de ordin dinamic.
Prețul decapotabilei premium pornește de la 169.236 de euro cu TVA. Suma face ca R8 Spyder să fie unul din cele mai scumpe trei cabriolete disponibile în țara noastră.
Prețul este dublu față de cel al limuzinei A8 de ultimă generație.
Privit din exterior, noul R8 Spyder pare o copie la indigo a versiunii coupe. Însă, la o analizare mai atentă părerile încep să se schimbe treptat. Față de R8 cu formele sale agresive, decapotabila a primit câteva modificări: s-a renunțat la designul agresiv pentru formele fine, mai elegante, ceea ce fac mașina mult mai atrăgătoare din toate punctele de vedere.
Elementele denumite “lame laterale”, tipice modelului coupe, lipsesc la această versiune. Spatele este dominat de fantele aerodinamice, difuzorul și evacuările ovale cromate. Profilul scobit cu nervurile sale ascendente pune în evidență jantele cromate cu 5 spițe iar un eleron fixat pe capacul portbagajului își face apariția la viteze ridicate pentru a mări apăsarea aerodinamică.
Acoperișul din pânză cântărește 30 de kilograme și se pliază în spatele tetierelor. Decapotarea efectivă se poate fi realiza până la o viteză de 50 km/h. Acționarea pavilionului se face printr-un sistem hidraulic similar celui utilizat pe A3 Cabrio. Acesta se deschide și se închide în doar 19 secunde, inclusiv în timpul mersului la o viteză de 50 km/h.
Audi a reușit să îmbine armonios performanțele unei mașini sportive cu o greutate perfectă, un design exclusivist cu un motor care reușește să dezvolte 525 CP. Unitatea este un propulsor V10 aspirat natural cu o cilindree de 5,2 litri. Propulsorul poate fi cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte, în această configurație consumul mediu fiind de 14,9 l/100 km, sau la o cutie automată R-Tronic, caz în care consumul mediu mai scade cu încă un litru la suta de kilometri.
Performanțele îl încadrează pe R8 Spyder în topul celor mai rapide roadstere din lume, demarajul până la 100 km/h fiind realizat în doar 4,1 secunde iar pentru a atinge 200 km/h este nevoie de numai 12,4 secunde. Indicatorul ceasului de bord va arăta o viteza maximă atinge 313 km/h, R8 Spyder fiind unul din puținele modele Audi care au sfidat limitarea electronică la 250 Km/h.