Audi a înfipt steagul pe tărâmul super-sportivelor. Odată intrați în războiul cailor putere, germanii trebuie să dovedească lumii că sunt capabili să ducă lupta până la capăt și că prezența lor aici nu este doar o simplă întâmplare.
Audi ar comite o greșeală de neiertat dacă l-ar lăsa „singur” pe splendidul R8. Succesul de care se bucură acum modelul de performanță, trebuie exploatat și altfel, lucru sesizat de mai marii brandului premium.
Logica ne spune că un bolid de serie, nu poate fi decât în două feluri: coupe și roadster. Cum varianta R8 coupe a intrat de anul trecut în pâine, versiunea soră, respectiv R8 cabriolet sport, va deveni realitate.
Din 2009 modelul Audi va intra în producția de serie și tot în acel an va fi trimis să-și etaleze performanțele pe șosea. În prezent se lucrează la dezvoltarea a două prototipuri, unul din metal care va lua calea testelor, în timp ce al doilea, realizat din argilă, va fi trecut prin mâinile designerului.
Diferențe estetice vor exista, ne asigură inginerii Audi, însă vor fi imperceptibile, și tindem să le dăm dreptate privind imaginile alăturate. Cea mai vizibilă va fi acoperișul pliabil, realizat din metal, care impune o serie de modificări specifice versiunilor cu plafon pliabil. Dacă în urmă cu ceva timp se afirma că modelul deschis R8 va fi de fapt un model cu plafon pliabil din două piese de tip Targa, în momentul de față se studiază și posibilitatea de a construi un cabriolet în toată puterea cuvântului.
Conform unor oficiali ce lucrează la departamentul de dezvoltare, Audi va lansa în toamna anului viitor versiunea cabrio a sportivei R8. Decapotabila își va face debutul la Salonul Auto de la Paris și va păstra caracteristicile de design și o greutate destul de apropiată modelului din care derivă: 4,40 metri lungime și 1,30 metri înălțime, 1.700 kg. Propulsia este încă o necunoscută, dar există mai multe opțiuni: V8 de 420 cai putere și unitatea V10 de 500 cai putere ambele pe benzină sau un turbodiesel V12 de 600 de cai putere.
Nici numele decapotabilei R8 nu este definitivat. Cel mai probabil se va numi R8 Targa, dacă va fi adoptată configurația plafonului, dar nici R8 Cabrio sau Spyder nu sunt excluse.
Decapotabila R8 va fi asamblată la Neckarsulm, aceeași uzină unde se fabrică și R8 Coupe. Decapotabila va intra pe piață la un preț de pornire estimativ de 120.000 de euro.