Audi este gata să ia fața celor de la BMW în segmentul SUV-urilor mijlocii. Speranțele se leagă de modelul botezat Q5 care se anunță a fi primul crossover premium, capabil să facă față oricăror provocări lansate pe asfalt sau teren accidentat.
Spre deosebire de modelele concurente proaspătul SUV este disponibil în versiuni: „S-Line” un pachet premium sport și „Offroad-Style” care vizează atragerea amatorilor de aventuri pe căi neumblate de nimeni.
Lansat oficial pe 19 aprilie la Salonul Auto de la Beijing, noul Q5 este arma cu care Audi răspunde inamicilor BWM X3, Infiniti EX35, Volvo XC60, dar și recent lansatului Mercedes GLK.
Ținta predilectă va fi însă X3, modelul SUV care a depășit deja 500.000 de exemplare vândute în întreaga lume.
La partea de propulsie regăsim motorizări deja consacrate motorul pe benzină TFSI de 2.0 litri și versiunile diesel TDI de 2.0 și 3.0 litri.
Unitatea pe benzină, echipată cu turbocompresor, produce 211 CP și 350 Nm, are un consum mediu declarat de 8,5 l/100 km, în timp ce performanțele sună astfel: demaraj 0-100 km/h în 7.2 secunde și viteză maxima de 222 km/h.
Motoarele turbodiesel sunt recomandate celor care vor să facă economie de carburant dar care caută să aibă la roțile mașinii și un cuplu mult mai puternic.
Unitatea de 2.0 litri și 170 de cai putere consumă 6.7 l/100 km în timp ce motorul de 3.0 litri și 240 de cai putere are nevoie de 7.7 l/100 km.
Noul Q5 nu duce lipsă de nimic. Este spațios, confortabil și dispune de un portbagaj foarte generos de 540 litri dar care poate ajunge la o capacitate maximă de stocare a bagajelor de 1.560 litri.
Dimensiunile sale, lungime de 4.63 m, lățime de 1.88 m și înălțime de 1.65 m, ampatament 2.81 m, îl plasează foarte aproape de clasa medie deși vorbim despre un SUV compact.
La partea de mecanică Audi Q5 se laudă cu același sistem de tracțiune integrală Quattro cu diferențial Torsen. Platforma este preluată de la noua generație Audi A4, diferită fiind doar așezarea motorului.
Noul SUV beneficiază de sistemul „Audi Drive Select”, care oferă șoferului posibilitatea de a alege trei moduri de lucru a propulsorului respectiv Dynamic, Sport și Efficiency.
Modelul premium mai include și sisteme ca „Audi Lane Assist” – avertizarea la depășirea involuntară a benzii , „Audi Side Assist” – sistemul de detectare a vehiculelor din unghi mort și „Audi Parking System Advanced” – senzori de parcare și cameră video pentru mersul înapoi.
Prețul estimativ al noului Q5 se va încadra între 35.000 și 50.000 de euro.