Audi ține foarte mult la uzanțele interne. Germanii urmează de câțiva ani o regulă măruntă, devenită între timp un obicei al casei. La două săptămâni sau cel mult trei după lansarea unui nou model are loc și prezentarea oficială a versiunii S-Line, ce poate fi caracterizată drept îmbinarea perfectă a rafinamentului premium cu accentul sportiv al elementelor decorative pentru exterior și interior.
Tradiția este continuată de proaspătul Q5 care va beneficia și el, așa cum era de așteptat, de pachetul S-Line ce face ca noul SUV-compact de 4,63 metri lungime să pară mai impulsiv, deși în realitate nu este. Spunem asta pentru că la partea de motorizare nu există o unitate furnizoare de adrenalină care să acompanieze accesoriile pachetului S-Line. Motorizările sunt, așadar, aceleași ca și până acum: unitățile turbo-diesel cu tehnologie de injecție common-rail de 2.0 litri-170 CP, cuplu motor 350 Nm, consum 6,7litri/100km, viteză de top 204 km/h și 3,0 litri-240 CP, cuplu motor 500 Nm, consum 7,7 litri/100km, viteză de top 225 km/h, la care se adaugă agregatul pe benzină de factură TFSI de 2.0 litri-211 cai putere, cuplu motor 350 Nm, consum 8,5 litri/100km, viteză de top 222 km/h.
Comparativ cu modelul „domestic”, versiunea S-Line se evidențiază la exterior printr-o serie de schimbări menite să ne ademenească privirea. Jantele de 20 de inch din aliaj sunt încălțate cu anvelope sport de 255/45 R20 care te trimit cu gândul la un model de performanță. La partea frontală, grila motor are fiecare nervură cromată, proiectoarele de ceață sunt îmbrăcate tot în crom iar spoilerul vine cu mici modificări de natură estetică în dreptul prizelor de aer, generoase, cu structură de tip fagure. Lateral a fost efectuată o singură schimbare majoră, pragurile fiind ușor evazate. Dosul mașinii aduce în prim plan câteva modificări estetice ce se observă la ușa portbagajului ce a primit o lamelă cromată între stopuri, spoilerul este ajustat în dreptul evacuărilor cromate. Rezervorul primește un scut de protecție mătuit care găzduiește o grilă din material plastic.
Îndreptându-ne spre interior, primul lucru care sare în ochi este volanul multifuncțional al cărui cadru este îmbrăcat în piele perforată, la fel ca și schimbătorul de viteze. Habitaclul vine garnisit din plin cu inserturi din metal pe bord și portiere, finisate în stilul barelor de amarare de pe plafon, din aluminiu mat. Pasagerii vor lua loc pe scaune sport tapisate cu piele de cea mai bună calitate, Nappa sau Alcantara.
Eticheta S-Line este omniprezentă la interior pe scaune, volan, praguri și alte ornamente, în timp ce la exterior se află doar pe aripile față. Q5 în versiunea S-Line vine cu o gardă la sol coborâtă și suspensii întărite care vor asigură o stabilitate și ținută exemplară în viraje.
Audi încă nu a comunicat prețul pachetului sportiv S-Line, însă estimările merg spre 3.500-4.000 de euro.