Audi a bătut în cuie data lansării primului său minivehicul. Se va întâmpla pe 10 februarie când noul A1, primul mini din istoria mărcii germane, va fi prezentat întregii lumi prin intermediul unui portal dedicat.
Debutul oficial va avea loc pe 2 martie la Geneva, iar comercializarea primelor unități va avea loc cel mai probabil în luna mai. A1 este principala noutate a anului acesta, ce va permite constructorului din Ingolstadt să exploateze la maxim avantajul primului sosit pe segmentul mașinilor de clasă B, devreme ce Mercedes și BMW nu dețin modele direct concurente. Cu toate acestea Audi A1 nu își va permite luxul să coboare standardul cu care ne-a obișnuit pe mașinile actuale, deoarece nu va fi singurul vehicul premium de mici dimensiuni. Rivalii Mini Cooper și Alfa Romeo Mi.To sunt două „obstacole” greu de trecut, primul având o tradiție bogată în spate iar cel de al doilea este considerat o replică a unui model exclusivist.
Audi încearcă la rândul său să își surprindă rivalii și să impună un nou standard de calitate, dublat de prestații de neegalat. Noul A1 este construit pe platforma lui Volkswagen Polo dar vine cu echipări superioare și un nivel calitativ specific gamei Audi. Citadina va beneficia de finisaje și materiale comparabile gamei A4/A5, în timp ce dotările standard vor fi apropiate compactei A3.
Micul automobil de oraș va aduce cu sine și o premieră absolută în segment: toate motorizările vor fi turbo. Propulsia va fi un mix între unitățile aflate pe noul Polo și o serie special dezvoltate pentru A1. Au fost anunțate doar două agregate: benzină 1.4 TSI și 1.6 TDI ce va fi cuplat la o transmisie S-Tronic cu dublu ambreiaj și 7 trepte de viteză.
Audi va oferi până în 2012 nu mai puțin de patru versiuni de caroserie. Inițial vor fi disponibile cele hatchback cu 3 și 5 uși, iar din noiembrie 2010 va fi disponibil A1 Sportback un break cu linii de coupe. Un an mai târziu va debuta și modelul sportiv al gamei, S1 ce va fi propulsat de un motor de peste 200 de cai putere. Majoritatea versiunilor vor avea tracțiunea pe puntea față iar modelele mai puternice ar putea primi și sistemul avansat de tracțiune integrală Quattro. Audi este convins în șansele de succes ale noului A1, motivând nivelul înalt al calității și dotările de ultimă generație ale mașinii.
În opinia șefilor companiei există suficienți clienți care să-și dorească un automobil mini care oferă aproape tot ce poate fi regăsit pe o compactă premium. Deși nu s-au avansat prețuri, se estimează că prețul de pornire pentru Audi A1 ar putea fi de 21.000 de euro.