Audi a recunoscut oficial că mașinile propulsate pe energie electrică nu reprezintă soluția cea mai fericită pentru viitorul verde al industriei automobilistice. În ciuda acestei opinii, producătorul va lansa în anii ce vor veni câteva modele electrice, una din cele mai tentante propuneri urmând să se concretizeze în segmentul vehiculelor de performanță.
Primul care va încerca să sfideze sensul motoarelor pe benzină va fi un model electric avizat pentru R8. Debutul unei astfel de versiuni pe o sportivă de top nu mai pare deloc o idee îndrăzneață pentru vremurile noastre, dar este una logică în contextul în care Mercedes va arunca pe piață în anul 2015 modelul SLS AMG eDrive, iar BMW studiază temeinic lansarea unui supercar ecologic.
R8 în versiune electrică va porni de la un concept destinat să prefigureze linia unui model care nu va impresiona prin fluiditatea formelor, ci prin inovațiile tehnologice implementate sistemului de propulsie.
Dacă la mașinile de performanță obișnuite greul luptei se dă pe terenul aerodinamicii, la sportivele electrice piatra de încercare va fi autonomia de drum. În acest sens, Audi va căuta să construiască un automobil cât mai ușor pentru a asigura nu doar atingerea unor parametri de vârf, ci și o mobilitate ridicată.
Modelul va folosi o structură din aluminiu și materiale ușoare, va obtura admisiile de aer ale secțiunii frontale, va renunța la toate artificiile de design și chiar la difuzorul spate pentru a aduce masa mașinii la o greutate cât mai mică. Versiunea electrică R8 se va individualiza prin blocurile optice cu o linie estetică diferită, setul de jante ușoare și unele elemente la interior.
Nu este exclus ca Audi să opteze pe lângă pachetul de acumulatori de mare putere și pentru un sistem avansat de frânare regenerativă dotat cu un generator capabil să transforme energia cinetică produsă în timpul frânărilor în energie electrică.
Un concept pe tema viitorului model electric R8 este așteptat la Salonul Auto de la Frankfurt.