Cer deschis

Audi: oficial, R8 Roadster există



Audi R8 2007
Audi R8 2007

Audi a înfipt steagul pe tărâmul super-sportivelor. Odată intrat în războiul cailor putere, germanii trebuie să dovedească lumii că este capabil să ducă lupta până la capăt și că prezența lor aici nu este doar o simplă întâmplare. Audi ar comite o greșeală de neiertat dacă l-ar lăsa „singur” pe splendidul R8. Succesul de care se bucură acum modelul de performanță trebuie exploatat și altfel, lucru sesizat de mai marii brandului premium.
Logica ne spune că un bolid de serie, excludem aici automobile tunate, nu poate fi decât în două feluri: coupe și roadster. Cum varianta R8 coupe a intrat de anul trecut în pâine, versiunea soră, respectiv R8 cabriolet sport, va deveni realitate.
Din 2009, modelul Audi va intra în producția de serie și, tot în acel an, va fi trimis să-și etaleze performanțele pe șosea. În prezent, se lucrează la dezvoltarea a două prototipuri: unul din metal, care va lua calea testelor, în timp ce al doilea, realizat din argilă, urmează să fie trecut prin mâinile designerului.
Diferențe estetice vor exista, ne asigură inginerii Audi, însă vor fi imperceptibile. Cea mai vizibilă va fi la acoperișul pliabil, realizat din metal, care impune o serie de modificări specifice decapotabilelor. Dacă, în urmă cu ceva timp, se afirma că modelul deschis R8 va fi de fapt un model cu plafon pliabil din două piese de tip Targa, în momentul de față se studiază și posibilitatea de a construi un cabriolet în toată puterea cuvântului.
Conform unor oficiali ce lucrează la departamentul de dezvoltare, Audi va lansa în toamna anului viitor versiunea cabrio a sportivei R8. Decapotabila își va face debutul la Salonul Auto de la Paris și va păstra caracteristicile de design și o greutate destul de apropiată modelului din care derivă: 4.40 metri lungime și 1.30 metri înălțime, 1700 kg. Propulsia este încă o necunoscută, dar există mai multe opțiuni: V8 de 420 cai putere și unitatea V10 de 500 cai putere, ambele pe benzină, sau un turbodiesel V12 de 600 de cai putere.
Nici numele decapotabilei R8 nu este definitivat. Cel mai probabil se va numi R8 Targa, dacă va fi adoptată configurația plafonului, dar nici R8 Cabrio sau Spyder nu sunt excluse. Decapotabila R8 va fi fabricată la aceeași uzină din Neckarsulm, unde Audi a investit nu mai puțin de 28 de milioane de euro pentru dezvoltarea și producția versiunii R8 coupe. Roadsterul va intra pe piață la un preț de pornire ce ar putea ajunge la 120-130.000 de euro.



Recomandări

Profesorii și pasionații de sport din județul Suceava pot să obțină acreditare de instructor sportiv, prin Fundația Te Aud România

Profesorii și pasionații de sport din județul Suceava pot să obțină acreditare de instructor sportiv, prin Fundația Te Aud România
Profesorii și pasionații de sport din județul Suceava pot să obțină acreditare de instructor sportiv, prin Fundația Te Aud România

Trei școli din Sasca Mare, Iaslovăț și Fântânele vor avea laboratoare de informatică echipate de Fundația Te Aud România

Trei școli din Sasca Mare, Iaslovăț și Fântânele vor avea laboratoare de informatică echipate de Fundația Te Aud România
Trei școli din Sasca Mare, Iaslovăț și Fântânele vor avea laboratoare de informatică echipate de Fundația Te Aud România

Trei școli din Sasca Mare, Iaslovăț și Fântânele vor avea laboratoare de informatică echipate de Fundația Te Aud România

Trei școli din Sasca Mare, Iaslovăț și Fântânele vor avea laboratoare de informatică echipate de Fundația Te Aud România
Trei școli din Sasca Mare, Iaslovăț și Fântânele vor avea laboratoare de informatică echipate de Fundația Te Aud România