Audi deasupra tuturor! Așa se vede compania peste șapte ani în segmentul premium.
Manufacturierul din Ingolstadt nu a ascuns niciodată faptul că intenționează ca în 2015 să deveni principalul producător de automobile de lux la nivel mondial.
Ajutat de o gamă impresionantă de modele ce va număra nu mai puțin de 40 de modele, Audi are toate șansele de a detrona BMW din fotoliul de lider chiar mai devreme decât au plănuit.
Audi se îndreaptă vertiginos spre atingerea primului milion de automobile vândute în istoria sa de aproape 100 de ani. Expansiunea brandului nu poate fi realizată fără ajutorul unor modele de volum adaptate perfect la realitățile pieții.
Rupert Stadler, șeful Audi, mizează în principal pe automobilele din clasa mică, un segment unde vor avea două modele noi, A1 și A2, în următorii patru ani.
Modelul A1, derivat din conceptul Metroproject Quattro, este cel care va deschide noua eră a citadinelor premium într-un sector ce se anunță foarte disputat între marii jucători de pe piața mașinilor de lux Alfa Romeo, BMW și Mercedes. Conform unor declarații recente, Audi va aloca 200 de milioane de euro numai pentru partea de producție a viitorului minicar, ce va fi asamblat doar la uzina din Bruxelles.
Pe baza modelului A1, fabricantul german va dezvolta mai multe versiuni de caroserie printre care un cabriolet, un sportback (un break în stil hatchback) și foarte probabil un crossover cu tracțiune integrală.
Producția va începe în anul 2010, cu un volum inițial de 120.000 de unități pe an, previziunile pozitive la adresa citadinei A1 determinând creșterea volumului cu 20.000 de unități față de cât se estimase în primă fază.
Modelul urban de lux va fi lansat în același an în Europa.