Audi este recunoscut pentru talentul cu care își modelează versiunile break. Este știut faptul că modelele din această categorie sunt de obicei mai puțin strălucite în ceea ce privește rezonanța designului și proporțiile acestuia. Mașinile destinate familiei poartă la Audi denumirea Avant și nu o dată s-a întâmplat ca acestea să fie peste limbajul proliferat de versiunile sedan. Odată lansat pachetul de informații referitor la noua generație A4 Avant, realizăm încă o dată că brandul german nu se dezice de talentul său de a creiona armonios, model break.
Pregătit pentru botezul de la Geneva, noul automobil are în primul rând menirea de a susține din punct de vedere comercial, ceea ce Audi A4 sedan a reușit înainte de a fi lansat. Cele peste 33.000 de precomenzi sunt o dovadă a faptului că actuala generație A4 acționează ca un magnet asupra clienților care se tratează numai cu rafinamentul unei mașini premium.
Noul break de la Audi este superior în toate privințele vechiului model. Este mai lung cu 12 centimetri – măsurând 4,70 metri, compartimentul pentru bagaje dispune de un volum de 490 de litri și 1.430 de litri când bancheta spate este pliată, comportamentul rutier este mult îmbunătățit, iar prestațiile ating un nivel nemaiîntâlnit până acum la A4 grație noilor suspensii dinamice. Puterea provine de la o gama formată din patru motoare unde sunt incluse unitățile pe benzină 1.8 TFSI, de 160 CP și 3.2 FSI ce produce 265 CP. Amatorii de motoare diesel sunt răsfățați cu două agregate turbodiesel de 2.0 litri TDI de 143 CP și 170 hp. Cireașa de pe tort este propulsorul de 3.0 litri de 240 cai putere ce trimite noul break Audi la o viteză maximă de 250 km/h și un demaraj de la 0 la 100 km/h în 6.3 secunde.
A4 Avant va fi comercializat din primăvară, mai întâi în Germania și alte piețe din Europa de o importanță crucială pentru Audi. Seria lansărilor va fi încheiată spre sfârșitul acestui an.
Noul A4 Avant are un preț de bază de 27.550 de euro.