Audi: ce n-a văzut Parisul? R8 Cabrio?!



Audi R8 2008
Audi R8 2008

Audi face pregătiri intense pentru toamna acestui an. În octombrie are de gând să dea încă o lovitură în segmentul unde se „eliberează” cei mai mulți cai putere. Odată intrat în horă, Audi trebuie să joace.
Succesul de care se bucură acum cu R8, automobilul de performanță ale cărui comenzi s-au epuizat pentru aproape doi ani de la începerea producției, trebuie exploatat, iar șefii mărcii din Ingolstadt au de gând să acționeze rapid, aducând pe piață un al doilea model.
Logica ne spune că un supercar, excludem aici automobilele tunate, nu poate fi decât în două feluri: coupe și roadster. Cum varianta R8 coupe a intrat încă de anul trecut în pâine, versiunea soră, respectiv R8 cabriolet sport, va deveni realitate.
2009 va fi anul de grație pentru debutul versiunii deschise R8 și tot atunci va începe producția de serie. Nu mai este o noutate că Audi lucrează la dezvoltarea unui roadster derivat din R8.
În paralel cu acesta se pregătește și o versiune de top pentru gama supercarului german care ar putea fi dotat cu un motor V10 pe benzină.
Despre R8 Cabrio s-au spus multe, însă până la informațiile din mapa de presă ne bazăm pe informațiile deținute până la ora actuală. La partea de design vor exista unele diferențe, nu multe, însă vor fi imperceptibile, ne asigură inginerii Audi.
Cea mai vizibilă schimbare va fi la vârf, unde va fi acoperișul pliabil, realizat din metal, care impune o serie de modificări specifice decapotabilelor. Nu se știe încă dacă modelul deschis R8 va fi avea plafon tip Targa, sau acoperiș metalic – retractabil – compus din două piese.
Conform unor oficiali ce lucrează la departamentul de dezvoltare, Audi va lansa la toamnă versiunea cabrio a sportivei R8. Decapotabila își va face debutul la Salonul Auto de la Paris, ne dau asigurări surse din interiorul companiei, care mai spun că modelul va păstra caracteristicile de design și o greutate destul apropiată modelului din care derivă: 4.40 metri lungime și 1.30 metri înălțime, 1700 kg.
Propulsia este încă o necunoscută, dar există mai multe opțiuni: V8 de 420 cai putere și unitatea V10 de 500 cai putere ambele pe benzină sau un turbodiesel V12 de 600 de cai putere.
Nici numele decapotabilei R8 nu este stabilit.
Decapotabila R8 va fi fabricată la aceeași uzină din Neckarsulm, unde Audi a investit numai puțin de 28 de milioane de euro pentru dezvoltarea și producția modelului R8 coupe.
Roadsterul va intra pe piață la un preț de pornire ce ar putea ajunge la 120 – 130.000 de euro.