Audi anunță oficial: noul A1 va fi comercializat din mai 2010



Audi Metroproject Quattro Concept
Audi Metroproject Quattro Concept

Audi se pare că a bătut în cuie data lansării primului său minivehicul. Se va întâmpla la jumătatea primăverii viitoare, când A1 va păși în Europa. Anunțul a fost făcut la o întâlnire cu dealerii mărcii din Germania, în fața cărora au fost prezentate printre altele, intențiile de viitor și stadiul proiectelor ce urmează să se deruleze în următorii doi ani.
Conform celor declarate de oficialul Audi, noul A1 va disponibil la concesionari din mai 2010. Aceasta va fi prima noutate majoră a anului viitor ce va permite constructorului din Ingolstadt să exploateze la maxim avantajul primului sosit pe segmentul mașinilor de clasă B, de vreme ce Mercedes și BMW nu dețin modele direct concurente. Cu toate acestea, Audi A1 nu își va permite luxul să coboare standardul cu care ne-a obișnuit pe mașinile actuale, deoarece nu va fi singurul vehicul premium de mici dimensiuni. Rivalii Mini Cooper și Alfa Romeo Mi.To sunt două „obstacole” greu de trecut, primul având o tradiție bogată în spate iar cel de al doilea este considerat o replică a unui model exclusivist.
Audi încearcă, la rândul său, să își surprindă rivalii și să impună un nou standard de calitate, dublat de prestații de neegalat. Oficialul Audi a precizat că A1 va beneficia de finisaje și materiale comparabile gamei A4/A5, în timp ce dotările standard se vor ridica la nivelul clasei compacte.
Micul automobil de oraș va aduce cu sine și o premieră absolută în segment: toate motorizările vor fi turbo. Propulsia va fi un mix între unitățile aflate pe noul Polo și o serie special dezvoltată pentru A1. Au fost anunțate doar două agregate: benzină 1.4 TSI și 1.6 TDI, ce va fi cuplat la o transmisie S-Tronic cu dublu ambreiaj și șapte trepte de viteză.
Audi va oferi până în 2012 nu mai puțin de patru versiuni de caroserie. Inițial vor fi disponibile cele hatchback cu trei și cinci uși, iar din noiembrie 2010 va fi disponibil A1 Sportback un break cu linii de coupe. Un an mai târziu va debuta și modelul sportiv al gamei, S1 ce va fi propulsat de un motor de peste 200 de cai putere.
Majoritatea versiunilor vor avea tracțiunea pe puntea față iar modelele mai puternice vor primi și sistemul avansat de tracțiune integrală, denumit Quattro. Audi este convins în șansele de succes ale noului A1, motivând nivelul înalt al calității și dotările de ultimă generație ale mașinii.
În opinia șefilor companiei există suficienți clienți care să-și dorească un automobil mini care oferă aproape tot ce poate fi regăsit pe o compactă premium. Deși nu s-au avansat prețuri, oficialii estimează că prețul de pornire pentru A1 ar putea fi de 21.000 de euro.


Audi Metroproject Quattro Concept
Audi Metroproject Quattro Concept
Audi Metroproject Quattro Concept
Audi Metroproject Quattro Concept
Audi Metroproject Quattro Concept
Audi Metroproject Quattro Concept