Audi are arma care poate bate Mercedes în clasa elegantelor coupe-uri premium.
2009 este anul în care a programat debutul unui automobil nou-nouț, ce va deveni rivalul direct al reputatului Mercedes CLS.
Denumit A7, viitorul model este un coupe sportiv de mari dimensiuni ce va proveni din rădăcinile unui proiect demarat în 2005. Coupe-ul premium este dezvoltat în Germania de aceeași echipa care s-a ocupat de mașina de clasă medie A6.
Audi intenționează să cucerească piața deținută de CLS, oferind un cumul de atribute distincte ce să reflecte calitățile principale ale lui A7: lux, sportivitate, confort, prestanță și stil.
Nu trebuie să ne așteptăm la un model fabulos sau ieșit din comun, asta pentru că multe din trăsăturile sportivului coupe vor fi adoptate de la viitoarea generație A6. Măsura este necesară pentru a scădea costurile de dezvoltare și pre-producție, având în vedere și faptul că orice producător caută să își reducă la minim cheltuielile.
A7 este, de departe, cel mai atrăgător model, mai ales că el îmbină trei atribute distincte într-unul singur: luxul, sportivitatea, confortul.
A7 se va plasa între seriile A6 și A8 și este răspunsul Audi la atacul viitorului BMW Seria 8, și a actualului „principe” CLS. A7 se va baza pe structura viitoarei generații A6, construită pe platforma modulară MLB, care facilitează corespondența părții mecanice cu mai multe modele din cadrul Audi.
Noul coupe va dispune de tehnologii de ultimă oră, dar și de componente sofisticate la partea de direcție, suspensie și tracțiune.
Se spune că odată cu apariția lui A7, Audi va introduce noua generație Quattro, performantul sistem de tracțiune integrală permanentă cu o istorie de peste 25 de ani.
A7, un coupe în 4 uși, va afișa o caroserie cu umerii plafonului plonjați puternic spre spate și linie generală mai impetuoasă, supusă unui corp foarte atletic. Audi va echipa viitorul model cu blocuri optice noi față-spate, grila de tip single-frame și interior cu dotări super-luxoase.
Suportul tehnic va consta în suspensii magnetice, o nouă cutie de viteze automată de tip DSG, un diferențial activ și, din câte se aude, este foarte posibilă introducerea unei versiuni avansate a sistemului de tracțiune integrală Quattro.
Propulsia va fi formată din unități pe benzină V6 și V8 aspirate natural 3.2L TFSI de 300 cai putere, 4.2L de 420 CP dar și bi-turbo, iar la capitolul motoare diesel vor exista două variante turbo 3.0LV6 și 4.2L V8.
Se estimează că luxosul coupe sportiv A7 va sosi la concesionari în septembrie 2009, la prețuri cuprinse între 55.000 și 75.000 de euro.