Audi a făcut loc unei noi generații A4. Poziționat acum în segmentul D, proaspătul model premium a avut parte de o lansare cu cântec la propriu, după ce marți seară a avut loc lansarea oficială a Audi A4 pentru piața din România.
Evenimentul s-a desfășurat în sala mare de la World Trade Plaza într-o atmosferă încărcată de sunet, splendoare feminină și farmecul a două vehicule A4. Deși este disponibil în România din luna octombrie a anului trecut, debutul oficial s-a produs pe 12 februarie.
Construit pe o platformă modulară, A4 vine cu o serie de avantaje multiple care îl vor face foarte competitiv în raport cu BMW Seria 3 și Mercedes C-Klasse.
În raport cu veche generație, A4 2008 va fi mult mai generos cu pasagerii săi. Lung de 4,70 m cu aproape 12 centimetri mai mult decât actualul model aflat în circulație, lat de 1.82 m cu peste 5 cm mai mult decât în trecut și cu ampatament de 2.80 m, modelul fabricat la Ingolstadt dispune de valori apropiate segmentului CD, în speță Mondeo și Passat. Volumul portbagajului a crescut de la 445 la 480 litri și poate ajunge până la 962 litri atunci când bancheta spate este pliată.
Noul A4 beneficiază în dotare standard de 6 airbag-uri, frână de mână electro-mecanică care poate facilita pornirea de pe loc în rampă fără ca mașina să „plece în spate”. Blocurile optice față de tipul “xenon plus” includ tehnologia LED, o premieră în domeniu.
Pentru partea de motorizare Audi a pregătit câteva noutăți interesante. Sunt cinci agregate pe injecție directă, mai puternice și cu un consum de carburant mai mic decât la actualul A4. Clienții pot opta pentru versiunile pe benzină 1.8 TFSI-160 CP, 3.2 FSI-265 CP și trei turbodiesel 2.0 TDI, 2.7 TDI, 3.0 TDI, de 143, 190 și respectiv 240 CP. Motoarele de pe noul A4 sunt mai economice și silențioase decât vechile unități. Consumul agregatelor pe benzină a fost redus cu 13%, iar al celor diesel cu 6%.
Noul Audi A4 are un preț de bază de 24.100 euro, fără TVA.