Audi a lansat de ceva vreme un model care se dorește a fi o alternativă la adresa clasei SUV.
Dezvăluit la Geneva, noul A4 Allroad, este disponibil și în România la un preț de pornire de 34.300 de euro fără TVA.
Modelul german combină avantajele lui A4 Avant cu cele ale unui vehicul de teren. Dispune de exact aceleași nivel de confort, spațiu pentru bagaje, dotări și o parte din motoare.
Noul A4 Allroad se diferențiază prin aceleași elemente ca și fratele mai mare A6 Allroad de A6 Avant. Garda la sol este mărită, pasajele roților sunt puse în evidență cu ajutorul unui material plastic de culoare închisă, grila motor este cromată în întregime. Bagajul dotărilor exterioare care individualizează versiunea Allroad mai include barele de amarare cromate, oglinzile laterale acoperite și ele cu plastic – în jumătatea inferioară – și scuturile de protecție din oțel care previn eventualele lovituri în baia de ulei și rezervorul de combustibil.
Ultimul element care leagă între ele modelele Allroad este sistemul Quattro. Tracțiunea se realizează permanent pe toate roțile, asigurând mobilitate maximă pe orice suprafață de rulare. Un diferențial Torsen trimite cuplul motor în proporție de 40% punții față și 60% punții. În funcție de necesități, aderență și condițiile de rulare, diferențialul poate mări sau scădea transferul de cuplu cu până la 25%. Partea de propulsie este completată de motoare turbo pe injecție cunoscute clienților Audi, noul A4 Allroad putând fi echipat cu unitatea pe benzină 2.0 TFSI de 211 cai putere sau unul din cele două agregate TDI: 2,0 litri de 170 de cai putere cuplat la o cutie manuală cu șase trepte și 3,0 litri de 240 de cai putere. Potrivit datelor furnizate de producător, versiunea cu motor turbodiesel de 2,0 litri atinge o viteză maximă de 213 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde.
Cuvântul performanță sună parcă mai bine, atunci când ne referim strict la consum, în medie doar 6,4 litri/100 km. Spre deosebire de A6 Allroad cu gardă la sol variabilă, noul A4 Allroad are garda la sol fixă, datorită sistemului constructiv al suspensiilor și amortizoarelor. Aceleași componente au făcut ca înălțimea noului model să crească la 1,50 metri, cu 6 cm mai mult decât A4 Avant. Dezavantajul unei mașinii mai înalte se traduce printr-o aerodinamică mai slabă, ce se poate oarecum compensa cu faptul că mașina poate pătrunde pe terenuri mai puțin accesibile mulțumită celor 180 mm care o separă de linia suprafeței de rulare.
În habitaclu, doar inscripția „Allroad” și tapițeria special concepută pentru acest model ne atrag atenția că avem sub ochii noștri o versiune A4 diferită. Jantele de 17 inch sunt standard, iar setul de 18 inch vine pe lista de opționale.
Audi oferă o cutie automată cu dublu ambreiaj ’S-tronic’ cu 7 trepte pentru motorizările 2.0 FSI și 3.0 TDI, în timp ce unitatea 2.0 TDI este disponibilă cu o cutie manuală cu 6 trepte.