Audi își reconsideră poziția față de mașinile de clasa mică. Conștienți de influența pe care o exercită acum aceste modele asupra clientelei europene, germanii vor continua să-și lărgească oferta de modele urbane, revenirea numelui A2 fiind tot mai des enunțată. Potrivit șefului departamentului cercetare și dezvoltare, Michael Dick, echipa desemnată pentru dezvoltarea noului A1 se va ocupa și de viitorul A2, având în vedere numeroasele elemente tehnice ce vor fi împărțite de cele două modele.
“Are dimensiuni mai mari decât modelul Up!, o caroserie și linie de design specifică. Va avea trăsăturile unui A2, dar va fi foarte diferit de prima generație. Va fi mai spațios decât A1, dar la fel de agil”, susține Dick.
Configurația caroseriei va sugera alura unui minivan compact și va beneficia de câteva artificii estetice pentru a sugera dinamism. Micul model nu va fi construit pe aceeași structură cu Volkswagen Up!, ci va folosi o platformă comună din cadrul grupului VW. Inginerii au optat pentru o platformă extinsă a noului Polo.
Pentru partea tehnică există câteva surprize, între care și o variantă cu propulsie electrică. La acesta se adaugă și modele cu propulsoare diesel și pe benzină de ultimă generație, mai eficiente și puternice, cuplate la cutii manuale și automate DSG cu dublu ambreiaj.
Oficialul a mai spus că deocamdată se lucrează la o versiune pre-producție, de la care mașina de serie va împrumuta numeroase elemente estetice.
Nu există o dată clară pentru prezentarea modelului final, însă Michael Dick susține că Audi trebuie mai întâi să ducă până la capăt planurile sale legate de noul A1 și abia apoi se va putea pune problema relansării fratelui mai mare A2.
Prima generație A2 a debuat în 1999 și a rămas în producție până în 2005.